با وجود اقدام های خیره کننده در کشور عده ای سیاه نمایی می کنند
با وجود اقدام های خیره کننده در کشور عده ای سیاه نمایی می کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یکشنبه در همایش منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجان افزود: برخی ها کشور را به گونه ای جلوه می دهند انگار این مملکت چیزی ندارد و مردم از گرسنگی در حال مردن هستند. وی اظهار کرد: عده ای نیز […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یکشنبه در همایش منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجان افزود: برخی ها کشور را به گونه ای جلوه می دهند انگار این مملکت چیزی ندارد و مردم از گرسنگی در حال مردن هستند.
وی اظهار کرد: عده ای نیز وضعیت کشور را با کشورهای بیگانه و اروپایی مقایسه می کنند و نباید چنین کاری کرد.
امام جمعه زنجان ادامه داد: با نگاهی به وضعیت کشور و سطح زندگی مردم قبل و بعد انقلاب می توان دریافت که هم اکنون چه پیشرفت هایی عظیمی در بخش های مختلف بویژه خودکفایی گندم حاصل شده و نباید سیاهنمایی کرد.

*** اعضای شورای شهر خدمتگزاری را اولویت قرار دهند
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری خدمت به مردم را بر اساس آموزه های دینی به عنوان عبادت بیان کردند و بنیانگذار کبیر انقلاب نیز شان مسئولان را خدمت به مردم می دانستند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: اعضای شورای اسلامی شهرها به این موضوع توجه داشته باشند که چهار سال فرصت کمی نیست چرا که به طور رسمی و با اقبال مردمی انتخاب و به شما اعتماد و توفیق خدمتگزاری داده شده است.
وی تاکید کرد: این فرصت جای شکر و سپاس دارد و اعضای شورای اسلامی شهرها باید این مهم را قدر دانسته ، استفاده بهنیه داشته باشد و به گونه سپری شود که پس از پایان کار نادم و پشیمان نباشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: اگر مسوول بودم یک امتحات جدی دقیق از قوانین بالا و پایین دستی شوراها اخذ می کردم بدلیل آنکه اعضای شورا به این قوانین سوگند یاد می کنید و این مهم الزام آور است.
وی خاطر نشان کرد: : برخی در رقابت های انتخاباتی از شما حمایت کرده و توقعاتی دارند و و با انگیزه خدمت رسانی وارد میدان شوید.

*** در چاچوب مقررات نسبت به رفع معضلات و مشکلات مردم اقدام کنید
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این همایش گفت: شوراها از گذشته تا به امروز روند افولی را گذرانند واین موضوع به منزله این نیست که اشتباهات و یا خطای رخ داده از سوی شوراها بوده بلکه دو سویه بوده است.
جواد رحمتی افزود: برخی قوانین و مقررات اختیارات اندکی را به شورا داده است ، این اختیارات کنونی جوابگوی مسولیتی که از شورای منتخب دارند، نیست.
وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر با رویکرد فعلی و اختیاراتی که داده شده نسبت به ارائه خدمات لازم به مردم اقدام کنید.
این مسئول خاطرنشان کرد: برخی استان ها تجارب خوبی داشته و اعضای شورای منتخب در سه دوره تکرار شده اند که این مهم بخاطر وفاق، هدف گذاری ها خوب بوده و قوام این حرکت موجب توسعه شهری می شود.
رحمتی افزود: قانونمندی اصلی مهم بشمار می رود و برای پیشبرد بهتر کارهای عمرانی مشورت جمعی انجام گیرد و در این میان شهردار نه با فرد بلکه موظف است با شورای شهر کار کند.
وی اظهار کرد: طبق بررسی انجام گرفته اولین نارضایتی مردم و ارباب رجوع به شهرداری ها باز می گردد و در این میان اعضای شورای شهر باید مسائل مردم را تسهیل کنند و این نارضایتی ها نیز باید ریشه یابی شود.
معاون استاندار زنجان خاطر نشان کرد: این در حالی است هزینه زیادی از مردم بابت مدیریت شهری اخذ می شود، اما انچنان که باید و شاید احترام لازم به انها انجام نمی گیرد.

*****تعداد ۱۱۳ نفر اعضای شواری اسلامی شهرها تابعه این استان هستند
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیز گفت: از مجموع منتخبین شورای شهر استان تعداد ۱۰۱ نفر مرد و ۱۲ نفر زن هستند.
حمید رضا عزیز پور افزود: از این تعداد ۲ نفر دارای مدرک دکترا، ۲۸ نفر کارشناسی ارشد ،۵۳ نفر کارشناسی و ۳۰ نفر دارای مدرک پایین تر از کارشناسی و تعداد ۵۷ نفر از اعضا نیز شورای اولی هستند.
وی خاطر نشان کرد: با پبگیری و تشکیل جلسات مطالبات شهرداری ها از دستگاههای اجرایی با کمک برنامه بودجه از محل بودجه سال ۹۵ به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و به شهرداری ها ابلاغ شده است.
به گفته وی، سامانه جامع اطلاعات شهری طی ماه آینده به بهره‎برداری می‎رسد.
۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش