اخبار ۸ تا ۸ یکشنبه یکم مرداد در آذربایجان غربی
اخبار ۸ تا ۸ یکشنبه یکم مرداد در آذربایجان غربی

** ۴۰ انجمن میراث فرهنگی در آذربایجان غربی فعالیت می کنندمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انجمن های میراث فرهنگی پشتیبانی حفاظت از آثار تاریخی را بر عهده دارد، گفت: ۴۰ انجمن میراث فرهنگی در سطح این استان فعالیت می کند و افزایش تعداد آنها تا ۳۰۰ انجمن […]

** ۴۰ انجمن میراث فرهنگی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انجمن های میراث فرهنگی پشتیبانی حفاظت از آثار تاریخی را بر عهده دارد، گفت: ۴۰ انجمن میراث فرهنگی در سطح این استان فعالیت می کند و افزایش تعداد آنها تا ۳۰۰ انجمن در دستور کار قرار دارد.

** مرمت قلعه رشید الدوله تکاب به اتمام رسید
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به اتمام طرح مرمت اضطراری قلعه رشید الدوله ( دورباش ) تکاب اشاره کرد و گفت: این طرح از ابتدای سال جاری با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

** طرح های آموزشی ستاد احیای دریاچه ارومیه در ۲۹۴ روستای آذربایجان غربی اجرا شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح آگاه سازی، آموزش و جلب مشارکت های جوامع محلی در قالب برنامه های ستاد احیا دریاچه ارومیه در ۲۹۴ روستای این استان اجرا شد.

** خرید ۹ هزار تن بذر گندم در آذربایجان غربی
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از آغاز فصل خرید گندم در استان ۹ هزار تن بذر این محصول استراتژیک در استان خریداری شده است.
** مجتمع پرورش ماهی آغ چای چایپاره دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است

** مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مجتمع پرورش ماهیان سردابی آغ چای در چایپاره دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: این مجتمع ظرفیت تولید ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا را در یک دوره پرورشی دارا بوده و عملیات اجرایی آن با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۴ آغاز شده است.
۷۱۲۹/۳۰۷۲ ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی