نجات ۲ کوهنورد تهرانی در یخچال سبلان پس از ۱۶ ساعت تلاش امدادگران مشگین شهری
نجات ۲ کوهنورد تهرانی در یخچال سبلان پس از ۱۶ ساعت تلاش امدادگران مشگین شهری

شهرام ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۲۲ دیشب از طریق سامانه۱۱۲ پیامی مبنی بر گیر افتادن ۲ کوهنورد تهرانی در یخچال سبلان دریافت شد که بلافاصله گروه امداد کوهستان شبانه به محل مورد نظر اعزام شد.او گفت: امدادگران پس از تلاش بسیار و در شرایط نامناسب کوهستان توانستند […]

شهرام ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۲۲ دیشب از طریق سامانه۱۱۲ پیامی مبنی بر گیر افتادن ۲ کوهنورد تهرانی در یخچال سبلان دریافت شد که بلافاصله گروه امداد کوهستان شبانه به محل مورد نظر اعزام شد.
او گفت: امدادگران پس از تلاش بسیار و در شرایط نامناسب کوهستان توانستند این ۲ کوهنورد را حوالی ساعت ۱۵ امروز پیدا کنند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی کوهنوردان رضایت بخش است و این ۲ کوهنورد پس از انجام اقدامات اولیه به منطقه شابیل منتقل شدند.
روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته نیز در اثر واژگون شدن ۲ دستگاه خودرو لندرور در مسیر پناهگاه سبلان ۱۰ کوهنورد از اهالی قم و صومعه سرا مصدوم شده و توسط امدادگران هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.
قله سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر در استان اردبیل واقع شده و هر سال در فصل های مختلف میزبان انبوه کوهنوردانی است که از سراسر کشور به دومین کوه مرتفع کشور صعود کرده و از زیبایی های آن لذت می برند.
سالانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کوهنورد از مناطق مختلف کشور و برخی از کشورهای خارجی به قله ۴۸۱۱ متری سبلان صعود می کنند.
تعدادی از کوهنوردان به دلیل نا آشنایی به مسیر رفت و برگشت به قله سبلان دچار حوادث مختلفی می شوند که در برخی از موارد حتی منجر به قطع عضو یا فوت شخص کوهنورد نیز می شود.
قله سبلان در جنوب مشگین شهر واقع شده و دارای سه پناهگاه در اضلاع مختلف است.
شهرستان مشگین شهر در ۹۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۷/۶۰۱۸