افتتاح جشنواره الگوهای برتر تدریس در زنجان
افتتاح جشنواره الگوهای برتر تدریس در زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، ۶ مردادماه در تقویم کشور روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده و ۲۸ تیرماه نیز روز جهانی مهارت است و این هفته با عنوان هفته ملی مهارت، فرصتی برای یادآوری اهمیت و جایگاه‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه امروز است. امروز و در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، ۶ مردادماه در تقویم کشور روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده و ۲۸ تیرماه نیز روز جهانی مهارت است و این هفته با عنوان هفته ملی مهارت، فرصتی برای یادآوری اهمیت و جایگاه‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه امروز است.

امروز و در راستای اجرای برنامه‌های متنوعی که برای گرامی‌داشت این هفته از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای زنجان در نظر گرفته شده، جشنواره الگوهای برتر تدریس برای دومین سالی متوالی و با حضور مربیان و مهارت‌آموزان در سالن اجتماعات اداره‌کل فنی و حرفه‌ای زنجان برگزار شد.

در این مراسم، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ارایه آموزش‌های مهارتی با تاکید بر نیاز بازار کار است.

محمدرضا انصاری اظهار کرد: مشارکت حداکثری بخش خصوصی در ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد و جایگاه ویژه‌ای برای این بخش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، با اشاره به اینکه ضروری است موسسات آزاد نیز آموزش‌های خود را در راستای علوم و تکنولوژی روز ارایه دهند، تصریح کرد: نیازسنجی بازار کار در ارایه آموزش‌های مهارتی مورد توجه سازمان قرار دارد و این آموزش‌ها گامی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و فقرزدایی در جامعه است.

وی تصریح کرد: مربیان آموزشگاه‌ها در کنار آموزش فن مهارت، می‌توانند نقش مهمی در آموزش سایر فنون از جمله اخلاق حرفه‌ای در کار، رعایت حقوق شهروندی همچنین نظم و انضباط در محیط کاری را آموزش دهند.

در ادامه این مراسم، مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: نیروی ماهر در توسعه اقتصادی کشور اثرگذار است.

محمدرضا یوسفی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در تربیت نیروی ماهر بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: نیروی ماهر در توسعه اقتصادی کشور می‌تواند سهم بسیار مهمی داشته باشد و امروز نیروی کار ماهر بازار کار را بیش از پیش متحول کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مربیان از عوامل تعیین‌کننده در تربیت نیروی کار ماهر هستند، خاطرنشان کرد: مربیان با انتقال مهارت به علاقه‌مندان، آن‌ها را در یافتن شغل و اشتغال مولد یاری می‌کنند و آنچه در این میان مهم است متناسب‌سازی آموزشگاه‌های مهارتی برحسب نیاز بازار کار است.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به تحولی که در حرفه‌ها و پیشه‌ها شاهد هستیم و تغییراتی که در زمینه علوم روز و تکنولوژی رخ داده است، همچنین انتخاب استان زنجان به عنوان قطب برق، الکترونیک و فناوری کشور، ضرورت توجه به ارایه آموزش‌های مهارتی در راستای علوم روز را بیش از پیش نشان می‌دهد.

در این مراسم، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز گفت: رویکرد کمیته امداد در توانمندسازی و خروج جامعه هدف از چرخه حمایتی است.

هدایت صفری اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد در توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت خروج جامعه هدف از چرخه حمایتی این نهاد است.

وی تصریح کرد: امروز کمیته امداد در کنار اقدامات حمایتی خود، اهتمام ویژه‌ای بر توانمندسازی اقشار محروم تحت پوشش خود دارد، زیرا با ایجاد اشتغال پایدار، این جامعه خودکفا شده و از این چرخه می‌توانند خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: ارایه آموزش‌های مهارتی و حضور در دوره‌های آموزشی که با همکاری فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود از جمله این اقدامات در راستای توانمندسازی است و سال گذشته بیش از دو هزار شغل دایر شد و ۶۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در دوره‌های مهارتی شرکت کردند.

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، دومین جشنواره الگوهای برتر تدریس طی چهار روز با حضور مربیان آموزشگاه‌های آزاد برگزار می‌شود و توان این مربیان توسط داوران بخش تخصصی، عمومی و داوران در بخش تکنولوژی ارزیابی شده و در هر گروه سه نفر به عنوان منتخب معرفی خواهند شد.
انتهای پیام