مدیرکل کمیته امداد:۱۱هزار مددجوی مستعد اشتغال در استان زنجان شناسایی شدند
مدیرکل کمیته امداد:۱۱هزار مددجوی مستعد اشتغال در استان زنجان شناسایی شدند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، هدایت صفری روز یکشنبه در دیدار با نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین رویکرد کمیته امداد زمینه‌سازی برای اشتغالزایی خانواده‌های تحت حمایت است و این خدمات موجب می‌شود بسترهای لازم برای درآمدزایی جامعه هدف فراهم‌ و از این طریق عزت‌ […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، هدایت صفری روز یکشنبه در دیدار با نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین رویکرد کمیته امداد زمینه‌سازی برای اشتغالزایی خانواده‌های تحت حمایت است و این خدمات موجب می‌شود بسترهای لازم برای درآمدزایی جامعه هدف فراهم‌ و از این طریق عزت‌ نفس و کرامت انسانی خانواده‌های نیازمند که بدلیل فقر خدشه دار شده ، احیا شود.
وی یادآوری کرد: سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۲۴۸ طرح اشتغالزا به مبلغ ۲۳۵میلیارد ریال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد شد و طبق برنامه ریزی ها در سال جاری نیز چهار هزار فرصت شغلی جدید برای گروههای هدف لحاظ شده است.
صفری اضافه کرد: حلقه مفقوده شغل در روستاها فراهم کردن زمینه اشتغال‌زایی برای خانواده‌های زیرپوشش بوده و بر این اساس برنامه‌ریزی ها در این بخش بر ایجاد طرح‌های نو متناسب با ظرفیت‌ روستاها قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان زنجان ادامه داد: این نهاد در حوزه اشتغال مددجویان روستایی ایجاد پنل های خورشیدی را مورد توجه قرار داده است، زیرا این مناطق قابلیت خوبی برای اجرای این طرح دارند و با اجرای آن زمینه درآمدزایی مددجویان بیش از گذشته فراهم می شود.
وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد در بخش‌های مختلف با رویکرد توانمندسازی و با توجه به الزامات موجود در این بخش سالانه ۱۰ درصد از جامعه هدف توانمند شده را از بدنه حمایتی این نهاد خارج می کند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، ۲۲ هزار و ۵۰۰خانواده با جمعیت ۳۹ هزار نفری زیرپوشش کمیته امداد این استان قرار دارند و این تعداد شامل زنان سرپرست خانوار ، سالمندان ، خانواده دارای سرپرست بیمار خاص ، صعب‌العلاج و سرطانی ، ایتام ، دانش آموزان و دانشجویان مستعد نیازمند و خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد است.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش