دولت بستر یکسان سازی بیمه در کشور را فراهم کند
دولت بستر یکسان سازی بیمه در کشور را فراهم کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی صبح یکشنبه در پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در ارومیه اظهارداشت: تعدد و تکثر بیمه ها زمینه ساز بروزمشکلات اساسی شده و مردم از وضعیت موجود به شدت گلایه مند هستند. وی با بیان اینکه  قانون […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی صبح یکشنبه در پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در ارومیه اظهارداشت: تعدد و تکثر بیمه ها زمینه ساز بروزمشکلات اساسی شده و مردم از وضعیت موجود به شدت گلایه مند هستند.

وی با بیان اینکه  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت را مکلف به بیمه و تامین اجتماعی شهروندان کرده است عنوان کرد: براساس قانون اساسی همه شهروندان باید از بیمه برخوردار باشند.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه عدالت در بهره مندی از بیمه سلامت باید رعایت شود واین عدالت گستری باید مورد توجه دولتمردان باشد افزود: بحث عدالت بیمه ای باید هم در بخش خدمات هم در پرداخت هزینه ها وحق بیمه ها مورد رعایت واقع شود.

حجت الاسلام قریشی همچنین موضوع پرداخت حقوق پزشکان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: عدالت در پرداخت حقوق پزشکان نیز باید رعایت شود تا شاهد مشکلات کمتری در این حوزه باشیم.

امام جمعه ارومیه افزود: روشن است که توسعه عدالت مهمترین وظیفه نظام است بنابراین باید در برقراری عدالت بیمه ای وحدت رویه وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: لازم است موضوع بیمه واحد که به توسعه عدالت اجتماعی می انجامد به جد در دستور کار دولت باشد چراکه قابل قبول نیست هر ارگان و نهادی بیمه خاص خود را داشته باشد واین موضوع در تضاد با عدالت اجتماعی است.

امام جمعه ارومیه گفت: موضوع بیمه سلامت و خود سلامت بسیار اهمیت دارد اما مهمتر از آن سلامت روح و روان و سلامت دینی شهروندان است.