لزوم ایجاد پل ارتباطی بین مراکز آموزشی و صنعتی در کشور
لزوم ایجاد پل ارتباطی بین مراکز آموزشی و صنعتی در کشور

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا یوسفی ظهر امروز در افتتاحیه جشنواره الگوهای برتر تدریس با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای باید با توجه به نیاز روز و براساس استانداردها برگزار شود، اظهار کرد: باید بتوان به نیازهای روز پاسخ داد. وی با اشاره به […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا یوسفی ظهر امروز در افتتاحیه جشنواره الگوهای برتر تدریس با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای باید با توجه به نیاز روز و براساس استانداردها برگزار شود، اظهار کرد: باید بتوان به نیازهای روز پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده استان زنجان به عنوان قطب برق و آی‌تی می‌شود، افزود: این تصمیم دولت می‌طلبد تا آموزش‌های خود را به این سمت سوق دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به نیازسنجی انجام شده در سال گذشته، عنوان کرد: با این نیازسنجی نیازهای استان در هر شهرستان بررسی شده است و باید سالانه بروز رسانی شود.

یوسفی با اشاره به نامگذاری سال جاری اضافه کرد: دولت با توجه به این شعار برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است که یکی از این طرح‌ها طرح تکاپو است.

وی با اشاره به اینکه مناطق اقتصادی در استان زنجان شناسایی شده است، گفت: با توجه به مطالعات انجام شده آموزش‌ها را با توجه به این مطالعات در رسته‌های موجود ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه امروز در دنیا روش‌های نوین برای آموزش استفاده می‌شود، بیان کرد: باید از این آموزش‌ها در راستای توسعه مهارت‌های فنی استفاده کرد.

یوسفی با بیان اینکه مربیان باید با توجه به تغییرات دانش روز دنیا خود را به روز رسانی کنند، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود از جمله محتوای مجازی مثل فضای مجازی تصویر و مولتی مدیا و حضور مجازی در کلاس‌ها استفاده کرد.

وی فعالیت مطلوب آموزشگاه‌های آزاد را نیازمند حمایت دولت از بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: برای اینکه ۹۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود باید از آموزش‌های مهارتی استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه جشنواره الگوهای برتر تدریس امکان تبادل دانش و تجربه را فراهم می‌کند و هر مربی در طول عمر آموزش خود تجربیات زیادی دارد، بیان کرد: یک برنامه در طول سال کافی نیست.

یوسفی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی در سه محور اصلی آموزش و پرورش در هنرستان‌ها و مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود، گفت: باید تلاش شود، شاهد تربیت نیروی انسانی کارآمد در این مراکز باشیم. 

وی با اشاره به لزوم ایجاد پل ارتباطی قوی بین مراکز آموزشی و مراکز صنعتی عنوان کرد: اگر این پل ایجاد نشود توفیقی در این راستا نخواهیم داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بهره‌وری نیروهای کار در کشور پایین است، گفت:  افزایش مهارت می‌تواند حجم بهره وری را افزایش دهد.

انتهای پیام/ج/