سیستم ارجاع الکترونیک کشور از مردادماه امسال اجرایی می شود
سیستم ارجاع الکترونیک کشور از مردادماه امسال اجرایی می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،  محمد جواد کبیر صبح یکشنبه در آیین آغاز بکار پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در ارومیه اظهارداشت: در سالهای اخیر گامهای برداشته شده برای استیفای حقوق اجتماعی مردم در برهه های مختلف دچار بحران شد که خوشبختانه در سال های اخیر […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،  محمد جواد کبیر صبح یکشنبه در آیین آغاز بکار پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در ارومیه اظهارداشت: در سالهای اخیر گامهای برداشته شده برای استیفای حقوق اجتماعی مردم در برهه های مختلف دچار بحران شد که خوشبختانه در سال های اخیر مدیریت شده و قدمهای خوبی برداشته شده است.

وی ادامه داد: تا کنون سطح پوشش بیمه همگانی به ۸۳ درصد رسیده است و استارت سیستم ارجاع الکترونیک نیمه اول مردادماه زده می شود.

کبیر اظهارداشت: هم اکنون۲۲ میلیون جمعیت بیمه شده روستایی در کشور وجود دارد و ۲۸ میلیون نفر ساکن روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ساکن در شهرها هستند که از این تعداد ۸۳ درصد بیمه همگانی هستند.

کبیر با انتقاد از کاهش منابع موجود برای توسعه بیمه در کشور افزود: در سالهای ۸۵ الی ۸۶ بر اساس قیمت ثابت پایه نه تنها منابع بیمه سلامت افزایش نیافته بلکه کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا به دلیل کاهش چشمگیر منابع سیستم سیستم ارائه خدمت کارآمد خود را از دست داده است.

وی عنوان کرد: مدیران استانی بیمه باید برای بررسی شرایط پیش رو دنبال بازنگری در کمیته های فنی، تقویت حوزه مطالعات، تعامل با دانشگاه،   پویایی فضای اداری و غیره باشند.

مدیرعامل بیمه سلامت افزود: استارت سیستم ارجاع الکترونیک نیمه اول مردادماه ۹۶ با حضور وزیر بهداشت در مازندران زده می شود.

پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که با هدف بررسی چالش ها وفرصت های پیش رودر حوزه توسعه مدیریت و منابع این سازمان به مدت سه روز تا سوم مردادماه سالجاری در ارومیه در حال برگزاری است.