یکهزار نفر زیر پوشش جامعه معلولان استان زنجان هستند
یکهزار نفر زیر پوشش جامعه معلولان استان زنجان هستند

مهدی قنبری موحد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: معلولان در تصمیم گیری های جامعه خودشان مشارکت دارند و این مهم به تفاوت این جامعه با سازمان های دیگر مردم نهاد و خیریه منجر شده است.وی اظهار کرد: پس از سال ۹۲ تغییراتی در مناسب سازی محیط شهری زنجان انجام گرفته و […]

مهدی قنبری موحد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: معلولان در تصمیم گیری های جامعه خودشان مشارکت دارند و این مهم به تفاوت این جامعه با سازمان های دیگر مردم نهاد و خیریه منجر شده است.
وی اظهار کرد: پس از سال ۹۲ تغییراتی در مناسب سازی محیط شهری زنجان انجام گرفته و پیگیری مسئولان بویژه شورای اسلامی شهر در این بخش قابل توجه بوده و اقدام هایی را در این ارتباط انجام شده است.
قنبری خاطرنشان کرد: معلولیت محرومیت نیست و در مقایسه با سایر افراد از ناتوانی هایی برخوردار بوده و در این میان مناسب سازی های لازم می تواند فعالیت روزمره آنان را بیش از گذشته آسان کند تا در جامعه حضور بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: ۱۵ درصد جامعه ایران دچار معلولیت شدید و بسیار شدید هستند که باید بصورت مستمر به آنان کمک کرد.
مدیرعامل جامعه معلولان استان زنجان ادامه داد: این انجمن با همکاری بهزیستی اشتغال معلولان را نیز پیگیری می کند ، زیرا این قشر استعداد و توانمندی هایی در بخش های مختلف دارند ؛ البته اقدام های انجام شده در این بخش کافی نبوده است.
این مسئول اضافه کرد: طبق قانون جامع حمایت از معلولان دولت موظف است برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد معلول‌ تسهیلاتی از قبیل اختصاص حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی (‌رسمی ، ‌پیمانی، کارگری) دستگاههای دولتی و عمومی شامل وزارتخانه‌ها ، سازمانها ، مؤسسه ها ، ‌شرکتها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاههایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند را لحاظ و تلاش شده این امر در این استان محقق شود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، هم اکنون در حوزه توانبخشی اطلاعات ۱۹ هزار و ۱۹۷ معلول در سامانه بهزیستی این استان ثبت شده است که بر این اساس خدمات متعددی به آنان ارائه می شود.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش