شهردار اردبیل از حاشیه دریاچه شورابیل مراقبت کند 
شهردار اردبیل از حاشیه دریاچه شورابیل مراقبت کند 

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت الله سید حسن عاملی‏ در بازدید از طرحهای مجتمع گردشگری شورابیل در جمع خبرنگاران افزود: وجود ۲۰۰ هکتار دریاچه در داخل شهر اردبیل نعمتی تمام نشدنی است که این ویژگی در هیج یک از شهرهای کشور وجود ندارد.  وی افزود: جمعیت ۶۰۰ هزار نفری […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت الله سید حسن عاملی‏ در بازدید از طرحهای مجتمع گردشگری شورابیل در جمع خبرنگاران افزود: وجود ۲۰۰ هکتار دریاچه در داخل شهر اردبیل نعمتی تمام نشدنی است که این ویژگی در هیج یک از شهرهای کشور وجود ندارد. 

وی افزود: جمعیت ۶۰۰ هزار نفری شهر اردبیل نیاز به تخلیه روحی، آرامش، محیط سالم و دلباز و… دارند که وظیفه ما این است در شهر فضاهایی را ایجاد کنیم تا این نیاز های مردم رفع شود. 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: شهردار اردبیل از قابلیت و ظرفیت شورابیل شایسته استفاده کرده است و عملکرد مجموعه شهرداری قابل تحسین است، همچنین برنامه‌های در دست اجرای شورابیل نشانگر این است که در آینده این مجموعه به یک الگو بزرگ در کشور تبدیل خواهد شد. 

عاملی با اشاره به امکانات موجود در مجموعه شورابیل بیان کرد: امکانات ایجاد شده در مجموعه شورابیل پایاپای امکانات تفریحی رفاهی است که در کشورهای اروپایی وجود دارد. 

وی تصریح کرد: وظیفه ما این است که از چنین محیط‌هایی مواظبت کنیم و این محیط‌ها از لحاظ فرهنگی سالم باشد و خانواده‌ها در آن احساس امنیت کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش اهالی در حفظ و نگهداری از شورابیل گفت: شورابیل یک فضایی عمومی است و تمامی شهروندان در آن حق دارند بنابراین نباید در آن خدای نکرده موارد ناخوشایند مشاهده شود. 

عاملی با اشاره به اینکه استان اردبیل یک منطقه توریستی است و به مکان‌هایی مانند شورابیل نیاز اساسی دارد، گفت: ایجاد چنین مکان‌هایی با امکانات مناسب در اقتصاد، تولید ثروت و رفاه اهالی تاثیرگذار است. 

وی با ابراز تاسف از وجود ساختمان‌ها در حاشیه دریاچه شورابیل گفت: در زمان‌های گذشته نباید مجوز چنین ساخت و سازهایی در اطراف این دریاچه داده می‌شد که در همین خصوصتوصیه ما به شهردار این است که از حاشیه دریاچه شورابیل به شدت مراقبت کند و نباید در فضاهای باز اطراف این دریاچه ساختمان‌سازی انجام شود، بلکه این مکان‌ها باید تبدیل به پارک‌ها و فضای سبز شود که خوشبختانه شهردار اهتمام جدی در این موارد دارد.

انتهای پیام