توسعه ورزش همگانی استراتژی اصلی دولت برای شادابی اجتماعی است
توسعه ورزش همگانی استراتژی اصلی دولت برای شادابی اجتماعی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،علی جوان شامگاه  شنبه در نخستین جلسه شورای عالی ورزش استان، افزود:  از جمله مهم‌ترین مسائل برای ادامه زندگی توسعه ورزش است. وی اظهار کرد: تشکیل این شورا برای توسعه ورزش استان از ضروریات اداره کل ورزش و جوانان بوده و همچنین شورای عالی ورزش مرجع تصمیم‌گیری و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،علی جوان شامگاه  شنبه در نخستین جلسه شورای عالی ورزش استان، افزود:  از جمله مهم‌ترین مسائل برای ادامه زندگی توسعه ورزش است.

وی اظهار کرد: تشکیل این شورا برای توسعه ورزش استان از ضروریات اداره کل ورزش و جوانان بوده و همچنین شورای عالی ورزش مرجع تصمیم‌گیری و تعیین خط مشی ورزش استان است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از احداث چهار سالن ورزشی به همت خیرین ورزشی استان زنجان خبر داد و افزود: یکی از این سالن‌ها امسال افتتاح خواهد شد.

جوان تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دو همایش پیاده‌روی خانوادگی در نیمه نخست امسال  برگزار و به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می شود و یکی از این همایش‌ها در ۲۷ مردادماه در شهرستان سلطانیه و دیگری سوم مردادماه در زنجان برگزار خواهد شد.

وی گفت: استان زنجان در چند رشته ورزشی دارای جایگاه خاصی است و شته‌هایی چون ووشو، کوهنوردی و بدمینتون از جمله رشته‌های خوب در استان زنجان هستند.

جوان افزود: دبیرخانه شورای ورزش استان اهداف و وظایف مختلفی را بر عهده دارد و بررسی و تدوین عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ورزش، تهیه و صدور ابلاغ اعضای شورا و بررسی و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده از جمله وظایف این شورا است.

وی ابراز کرد:  جمهوری اسلامی ایران از لحاظ جمعیتی در رده‌های کشورهای جوان دنیا قرار دارد، رشد و اعتلای ورزش استان و همگانی کردن و شناخت و پرورش نخبگان تاثیر مهمی در پیشرفت ورزش قهرمانی و همگانی در بین همه اقشار جامعه دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان گفت: توسعه ورزش همگانی به عنوان استراتژی اصلی و حاکمیتی دولت در راستای ارتقای سلامت جسمی روانی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی است.