پرداخت یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط کشاورزی زنجان
پرداخت یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط کشاورزی زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان زنجان ، جواد صمدی روز یکشنبه اظهار کرد: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر اساس مصوبه بانک مرکزی به منظور ایجاد اشتغال و افزایش تولید، شبکه بانکی به تخصیص ۱۰ درصد تسهیلات اعطایی خود ، […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان زنجان ، جواد صمدی روز یکشنبه اظهار کرد: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر اساس مصوبه بانک مرکزی به منظور ایجاد اشتغال و افزایش تولید، شبکه بانکی به تخصیص ۱۰ درصد تسهیلات اعطایی خود ، با توجه به عملکرد سال قبل و توان تسهیلات‌ دهی، برای تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط ملزم شده بود.
وی ادامه داد: بر همین اساس سهمیه بانک کشاورزی استان زنجان ۵۷۱ هزار و ۳۵۲ میلیون ریال تعیین شده بود.
صمدی افزود: بانک کشاورزی استان در پایان سال گذشته توانست با پرداخت ۹۰۲ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از یک هزار میلیارد و ۴۵۴ میلیون و ۲۰۹ ریال، رتبه اول را در استان در بین بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات در این زمینه کسب کند.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان با اشاره به تسهیلات اعطا شده به گلخانه‌ها گفت: این بانک در سال گذشته برای ۱۳ طرح گلخانه‌ای مبلغ ۲۴ هزار و ۵۲۰ میلیون ریال و سه ماهه اول سال جاری نیز برای ۴ طرح گلخانه‌ای مبلغ ۷ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال، تسهیلات پرداخت کرده است.
صمدی با بیان اینکه تسهیلاتی به طرح‌های مکانیزاسیون بخش کشاورزی و دامپروری و طیور نیز پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: این استان در طرح مکانیزاسیون کشاورزی رتبه دوم کشور را دارد و تسهیلات اعطایی در این زمینه تاثیر بالایی را داشته است.
وی یادآورشد: تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی استان زنجان برای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته یک هزار و ۶۰۸ فقره به مبلغ ۴۹۸ هزار میلیون ریال و در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۳۲ هزار میلیون ریال تسهیلات به ۱۰۶متقاضی بوده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان در رابطه با تسهیلات اعطایی به مکانیزاسیون بخش دام و طیور، تصریح کرد: در بخش دام و طیور به ۶ هزار و ۵۸۶ متقاضی تسهیلاتی ببش از ۱۴۴ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۵ پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری نیز در این زمینه ۸۹۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۱۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
سال ۹۵ از طریق سامانه بهین یاب برای ۳۶۱ واحد تولیدی کوچک و متوسط در این استان ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
سال گذشته در سطح کشور ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده بود که سهم زنجان از آن چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بود، امسال دولت برای کل کشور تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی را بدون لحاظ هیچ سقفی برای استان ها در نظر گرفته است.
۳۰۰۱/۸۰۶۸
خبرنگار: مینا افشاری *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش