قاچاق کالا، مانعی بزرگ بر سر راه اقتصاد مقاومتی
قاچاق کالا، مانعی بزرگ بر سر راه اقتصاد مقاومتی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری شامگاه شنبه در نشست بررسی آسیب های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پدیده قاچاق که با حضور صاحبنظران و نخبگان استانی و همچنین مدیران فرهنگی مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری از […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری شامگاه شنبه در نشست بررسی آسیب های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پدیده قاچاق که با حضور صاحبنظران و نخبگان استانی و همچنین مدیران فرهنگی مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری از سالها پیش قاچاق را بلیه، درد، ویروس فلج کننده و سم تولید ملی عنوان کرده و خواستار برخورد جدی و مقابله با این پدیده شوم شدند آیا آرایش مسئولین و اقدام و عمل آنها  متناسب با این مطالبات رهبری میباشد؟

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ضمن بیان رابطه متقابل اقتصاد مقاومتی و قاچاق کالا افزود: سال های اخیر مباحث بسیاری با محوریت اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و بخصوص سال های ۹۵ و ۹۶ با شعار اقتصاد مقاومتی شروع شد. بدیهی است قاچاق نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است و تا این معضل حل نشود اهداف اقتصاد مقاومتی نیز محقق نخواهد شد چرا که بین مولفه های اقتصاد مقاومتی و قاچاق ارتباط مستقیمی وجود دارد.

صفی یاری  ادامه داد: قاچاق کالا و ارز در همه عرصه ها تاثیرات منفی دارد و آثار مخرب آن در عرصه های اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و حتی سبک زندگی مردم کاملا هویداست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: ما در بخش اسناد بالاسری مشکلی نداریم و خوشبختانه سیاست های نظام کامل است اما مشکل در اقدام و عمل مسئولین است.

صفی یاری با اشاره به سیاست های کلی اصل ۴۴، سیاست های اقتصاد مقاومتی و فرمان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در سال های ۸۰ و ۸۱ و همچنین قوانین و مقررات موجود گفت: اگر ما اراده و عزم جدی برای مقابله با قاچاق داشتیم وضعیت امروز ما بسیار بهتر از دیروز بود.

 صفی یاری ادامه داد: مشکل دیگر در مفهوم سازی قاچاق است و با توجه به تناقض گزارشی و رفتاری مسئولین مردم هنوز به درستی مفهوم و مصادیق کالای قاچاق را نمیدانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با انتقاد از واردات بی رویه اظهار داشت: اخیرا رسانه ها از واردات بسیار کلان سنگ پا خبر داده اند که این امر چیزی جز تحقیر ملت ایران نیست.

صفی یاری ادامه داد: سبک زندگی مردم با واردات بی رویه گره خورده است و تا زیر ساخت ها اصلاح نشود و مفهوم ها یکپارچه نگردد و تناقض ها برطرف  نگردد فرهنگ سازی هم اثر چندانی نخواهد داشت.