فعالیت ۲ کارگاه انسکتاریوم مبارزه بیولوژیک با آفات در بیله سوار مغان
فعالیت ۲ کارگاه انسکتاریوم مبارزه بیولوژیک با آفات در بیله سوار مغان

ربعلی جهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع سویای این شهرستان مبارزه بیولوژیک انجام می‌شود. او بیان کرد: فرآیند تولید، توزیع و رهاسازی توسط بخش خصوصی (شرکت های دارای مجوز تولید) و نظارت و کنترل کیفی این عوامل توسط کارشناسان مدیریت […]

ربعلی جهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع سویای این شهرستان مبارزه بیولوژیک انجام می‌شود.
او بیان کرد: فرآیند تولید، توزیع و رهاسازی توسط بخش خصوصی (شرکت های دارای مجوز تولید) و نظارت و کنترل کیفی این عوامل توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ انجام می‌شود.
او اظهار کرد: با استفاده از تله ‌های فرمونی آفت مورد نظر را پایش و ردیابی و پیک آن را ردیابی می‌ کنند و در مرحله نهایی اقدام به رها سازی عوامل مبارزه بیولوژیک می کنند.
وی گفت: کاربرد مبارزه بیولوژیک مسائل و مشکلات زیست محیطی در پی نداشته و محصول تولیدی نیز سالم و عاری از آفت‌کش بوده ، هزینه‌ های تولید در این روش کاهش یافته و از ظهور و طغیان آفات ثانویه در این روش نیز پیشگیری می‌ شود.
در مزارعی که توسط آفت‌ کش‌ های شیمیایی مبارزه صورت گرفته طغیان ثانویه آفات مشکلات عدیده‌ای هم برای زارع و هم برای محصول تولیدی به وجود می‌ آورد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.
این شهرستان از جمله مهمترین منطقه کشاورزی استان اردبیل می باشد .
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶