سند بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصویب شد
سند بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصویب شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، دکتر اسکندری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن تشریح اقدامات اخیر این دانشگاه در راستای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: کارگروه های مختلفی برای پیگیری هر یک از این بسته ها در دانشگاه تشکیل شده که در بازه های زمانی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، دکتر اسکندری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن تشریح اقدامات اخیر این دانشگاه در راستای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: کارگروه های مختلفی برای پیگیری هر یک از این بسته ها در دانشگاه تشکیل شده که در بازه های زمانی مختلف جلسات این کارگروه ها برگزار می شود.

دکتر اسکندری به برگزاری جلسه کارگروه بین المللی سازی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این نشست به منظور تصویب سند بین المللی سازی دانشگاه و نیز تعیین رشته های تحصیلی جهت بین المللی سازی در دانشگاه برگزار گردید که در نهایت سند بین المللی سازی دانشگاه تصویب و عناوین رشته های با قابلیت پذیرش دانشجوی خارجی توسط اعضا کارگروه جهت بررسی بیشتر تعیین شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه جلسه کارگروه تدوین برنامه پنج ساله برای راه اندازی رشته های تحصیلی جدید،مورد نیاز و اولویت دار دانشگاه اظهار داشت: در این جلسه با بررسی سند توسعه علمی کلان منطقه ۶ آمایشی کشور، جدول رشته های مصوب شورای عالی برنامه ریزی وزارت متبوع و جدول رشته مقطع های در دست پیگیری دانشگاه علوم پزشکی زنجان که قبلا طراحی شده بود و برنامه ۵ ساله توسعه رشته های جدید دانشگاه، عناوین رشته و مقاطع تحصیلی مورد نیاز و در اولویت دانشگاه تصویب شد.

وی به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای گسترش علوم بین رشته‌ای اشاره کرد و افزود: کارگروهی به این منظور در دانشگاه تشکیل شده و جلسات این کارگروه در دانشگاه تشکیل می شود.

دکتر اسکندری گفت: کارگروه استاندارد سازی فرآیندهای آموزشی دانشگاه نیز تشکیل شده، که جلسه اخیر این کارگروه با هدف اصلاح و بازنگری فرایندهای آموزشی برگزار شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه کارگروه حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم در دفتر توسعه فناوری های سلامت دانشگاه  با محوریت بررسی وضعیت و ساختار واحد های سازمانی دانشگاه های کارآفرین، محتوای دروس برای رشته های مختلف، گسترش ارتباطات برون بخشی و برون مرزی در رشته ها، تغییر عرصه مهارت آموزشی، ایجاد واحدهای سازمانی جدید در دانشگاه تشکیل شده است اظهار داشت: همچنین تدوین سند آینده نگاری و نقشه راه تحقق مرجعیت آموزش علوم پزشکی دانشگاه در کارگروهی که به همین منظور تشکیل شده است در دست بررسی است.

وی در خصوص پیگیری برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در کلان منطقه آمایشی ۶ گفت: نشست مجازی معاونین آموزشی و مدیران EDC دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه با محوریت اعتباربخشی بین المللی دانشگاه ها در تیرماه سال جاری برگزار شد. در این نشست هر یک از دانشگاه ها موسسه منتخب بین المللی جهت اعتباربخشی را مطرح کردند. همچنین در خصوص جزئیات مراحل اجرائی طرح  اعتباربخشی بین المللی در دانشگاه های منطقه شش آمایشی تصمیمات لازم انتخاذ شد.

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، نشست مجازی مسئولین آموزش در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه ۶ آمایشی امروز در کرمان برگزار شد. 

انتهای پیام