انتقاد نماینده مردم زنجان و طارم از واردات بی‌رویه لوازم خانگی
انتقاد نماینده مردم زنجان و طارم از واردات بی‌رویه لوازم خانگی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «علی وقف‌چی» صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان که در سالن جلسات اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امروز با تعریفی که از علم ارائه می‌شود، عالم کسی است که دارای مهارت باشد […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «علی وقف‌چی» صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان که در سالن جلسات اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امروز با تعریفی که از علم ارائه می‌شود، عالم کسی است که دارای مهارت باشد که این امر نشان از اهمیت کاربردی کردن علوم است.

وی با اشاره به این‌که همه برنامه‌هایی که تا به امروز در زمینه اشتغال مورد توجه قرار گرفته، مسکّنی بیش نبوده است، تصریح کرد: دلیل اینکه برنامه‌های ما در حوزه اشتغال جواب نداده آن است که هیچ‌گاه زنجیره کامل در این مجموعه را با هم لحاظ نکردیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی بحث اشتغال باید موارد متعددی مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله، توجه به استانداردسازی است که این امر در حال حاضر در سطح کشور خیلی ضعیف است.

وقف‌چی با انتقاد از واردات لوازم خانگی و با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی واردات طی سال گذشته، تاکید کرد: همان‌طور که میرزای شیرازی در آن زمان تنباکو را تحریم کرد، امروز باید علمای ما واردات محصولاتی که امکان تولید در داخل کشور را داریم، تحریم کنند، زیرا در صورتی که امکان تولید داریم، نیازی به واردات نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور فوق‌العاده ضعیف است، تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدامات خوبی انجام داده ولی باید تلاش شود همه آموزش‌ها منطبق بر نیاز بازار باشد.

در این جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: نمایشگاه مهارت و کارآفرینی در زنجان برگزار می‌شود.

«محمدرضا انصاری» اظهار کرد: موسسات آزاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌آموزی دارند و برای تشویق فعالان این حوزه برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تشویق و اعطای تسهیلات به برگزیدگان این جشنواره می‌تواند به عنوان مشوقی برای آن‌ها باشد که همکاری و برنامه‌ریزی نهادهای مربوطه را می‌طلبد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۵ مردادماه نمایشگاه مهارت و کارآفرینی در محل کارخانه کبریت زنجان برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند مشوق خوبی برای حضور علاقه‌مندان در حوزه فراگیری آموزش‌های مهارتی باشد.

در این جلسه مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان گفت: کمیته امداد از به‌کارگیری مهارت‌آموزان تحت پوشش این نهاد از سوی واحدهای تولیدی حمایت می‌کند.

«هدایت صفری» با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از دو هزار شغل برای جامعه هدف کمیته امداد استان به‌ویژه در سطح روستاها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه امروز عرصه جنگ اقتصادی، بازار است، تاکید کرد: بازاریابی و بازارسازی برای فروش تولیدات بسیار ضروری است که برپایی نمایشگاه دایمی فروش محصولات به‌ویژه برای زنان سرپرست خانوار باید مورد توجه دست‌اندرکاران باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند و در راستای حمایت از اشتغال این افراد و به کارگیری توسط واحدهای مربوطه، سال اول صد درصد و سال دوم نیمی از حق بیمه این افراد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: اشتغال مجدد بازنشستگان معضلی که باید کارشناسی شود.

«مسعود علیاری» اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار بازنشسته در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۴۰ هزار نفر در حوزه تامین‌اجتماعی و ۳۰ هزار نفر نیز تحت پوشش خدمات سایر صندوق‌ها هستند.

علیاری تصریح کرد: ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق این بازنشستگان پرداخت می‌شود و این در حالی است که برخی از قوانینی که طی سال‌های گذشته تصویب شده دارای مشکلاتی هستند که از آن جمله حذف شرط سنی در بازنشستگی به ویژه در مشاغل سخت و زیان‌آور است.

انتهای پیام