امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است
امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است

حجت‌الاسلام فیروز علی خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات است، افزود: متأسفانه این امر مهم در جامعه مغفول مانده و  به این امر مهم واجب کمتر توجه می شود.  وی اظهار کرد: بی‌توجهی به امربه‌معروف و نهی از منکر باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود، بنابراین این […]

حجت‌الاسلام فیروز علی خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات است، افزود: متأسفانه این امر مهم در جامعه مغفول مانده و  به این امر مهم واجب کمتر توجه می شود. 

وی اظهار کرد: بی‌توجهی به امربه‌معروف و نهی از منکر باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود، بنابراین این فریضه مهم باید در جامعه به خوبی ترویج و تقویت شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان گفت: تبعیت از ولایت فقیه، تجلیل از مقام شامخ شهیدان، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف، تبیین فرهنگ مقاومت، تبیین نقش زکات و صدقه در محرومیت‌زدایی و آبادانی، مهندسی آیات قرآنی، ترویج سبک زندگی اسلامی از معروفات است و  لزوم تقویت انسجام اسلامی و ارتقای خودباوری در تمام عرصه‌ها خود معروف است.

وی تصریح کرد: تحقق امربه‌معروف و نهی از منکر با شاکله و برنامه ریزی فرهنگی امکان‌پذیر است و مسئولان باید بر روند اجرای برنامه‌های فرهنگی نگاه و توجه جدی داشته باشند.

خسروی تأکید کرد: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است و  تبلیغات اسلامی در نظر دارد از تمامی ظرفیت‌ها و اختیاراتی که در زمینه تبیین و تعمیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد به صورت جامع و کامل استفاده کند.  

وی گفت: گروه‌هایی  متشکل از شبکه تبلیغی، هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و قرآن شناسایی می‌شوند تا در این حوزه  بر اساس صلاحیت فعالیت کنند.

خسروی تصریح کرد: فعالیت در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر امسال بایستی بیش از سال‌های گذشته انجام شود چراکه امروز ابزارهای دشمن برای نابود کردن و از بین بردن فرهنگ دینی و اسلامی ما بیشتر شده است و نیاز به پرداختن به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بیش‌ازپیش در جامعه احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به‌عنوان امربه‌معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، جرح و قتل مبادرت کند چراکه مرتکب، طبق قانون مجازات اسلامی بازخواست و تنبیه می‌شود و باید امربه‌معروف و نهی از منکر لسانی و با خوش‌رویی باشد.

خسروی تصریح کرد: پیام کربلا و امام حسین (ع)، پیام امربه‌معروف و نهی از منکر است و مسیر حرکت ایشان مسیر دعوت جامعه به خیر و صلاح و نجات جامعه بود و آنچه ما باید از کربلا بیاموزیم این است که همدیگر را به خیر و صلاح و معروف و عمل صالح دعوت کنیم و امربه‌معروف و نهی از منکر طبق آموزه‌های اسلام و قانون اساسی کشور یک امر همگانی است.

.