دلیل طولانی شدن پروژه راه آهن ارومیه توزیع ناعادلانه اعتبارات است
دلیل طولانی شدن پروژه راه آهن ارومیه توزیع ناعادلانه اعتبارات است

عین‌الله شریف پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه پیرامون اهمیت راه آهن ارومیه برای استان و دلایل غفلت از این پروژه، اظهار داشت: دلیلی که تا به امروز باعث شده تا قطار ارومیه مورد غفلت قرار گیرد توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح ملی است، راه آهن ارومیه در بحث انصاف و […]

عین‌الله شریف پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه پیرامون اهمیت راه آهن ارومیه برای استان و دلایل غفلت از این پروژه، اظهار داشت: دلیلی که تا به امروز باعث شده تا قطار ارومیه مورد غفلت قرار گیرد توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح ملی است، راه آهن ارومیه در بحث انصاف و عدالت‌محوری که لازمه‌ توسعه می‌باشد مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر تفکر انسانی در طول زمان، دیدگاه‌ها نسبت به توسعه نیز تغییر پیدا کرده است، اگر به ۵۰ سال قبل برگردیم خواهیم دید که راه‌ها در توسعه نقش بسیار زیادی داشت و با گذشت زمان و تغییر تفکرات این توسعه به راه‌های دریایی و هوایی بستگی بیشتری پیدا کرده است.

نماینده مردم ماکو، پلدشت و شهرستان شوط در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته نقش راه آهن در بحث حمل و نقل مسافر و هم در زمینه حمل و نقل بار بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: یکی از مزیت‌های وجود راه آهن کاهش قیمت تمام شده است و وقتی قیمت تمام شده کاهش پیداکند قدرت رقابت‌پذیری بیشتر می‌یابد و زمانی که قدرت رقابت‌پذیری افزایش یابد صادرات و تولید توسعه می‌یابد.

شریف‌پور تصریح کرد: افزایش تولید در داخل به معنی درون‌زایی است و اگر به مبحث راه‌آهن به عنوان یک بخش مهم و تأثیرگذار در توسعه آذربایجان غربی نگاه کنیم متأسفانه در آذربایجان غربی تا به امروز از این توسعه عقب‌مانده و بخش تولید، اشتغال و تأمین رفاه برای عموم جامعه مردم غفلت قرار گرفته است، امیدوار هستیم آرزوی چندین ساله مردم آذربایجان غربی مخصوصا ارومیه به زودی محقق شود.

وی ادامه داد: دلیلی که تا به امروز باعث شده تا قطار ارومیه مورد غفلت قرار گیرد توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح ملی است با توجه به اینکه این موضوع از شروط اساسی برای توسعه جامع، متوازن و عادلانه است اما متأسفانه راه آهن ارومیه در بحث انصاف و عدالت‌محوری که لازمه‌ توسعه می‌باشد مورد غفلت قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: ما برای نتیجه گرفتن در خصوص راه آهن و همه‌ پروژه‌های استان به نوعی هم‌افزایی نیاز داریم برای تحقق این هم‌افزایی باید همدلی، همسویی و همراهی داشته باشیم و در سایه‌ این هم‌افزایی به اهدافی که تبیین شده باید دست پیدا کنیم، نمایندگان باید خود را جدا از مسئولان استانی و کشوری ندانند و مسئولان استانی و کشوری هم باید از ظرفیت‌های استانی استفاده بهینه کنند.

شریف‌پور به مطالبات دیگر مردم استان اشاره کرد و گفت: مسئله‌ای که باید به آن توجه داشت این است که پروژه‌ راه آهن تنها مطالبه مردم آذربایجان غربی نیست بلکه یکی از مطالبات مردم ارومیه بحث قطار شهری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: دومین مطالبه‌ مردم ارومیه بحث قطار دور دریاچه ارومیه است چنانچه در صورتی که قطار در این منطقه ایجاد شود این قطار در حقیقت کریدور غرب به شرق خواهد بود به این معنی که نقطه اتصالی خواهد بود تا کشور ما را از ترکیه به آذربایجان وصل کند و در این صورت کوتاه‌ترین راه اتصال به کشور آذربایجان خواهد بود.