نخستین جشنواره کشوری ورزش های بیلیاردی در ارومیه آغاز شد
نخستین جشنواره کشوری ورزش های بیلیاردی در ارومیه آغاز شد

علیرضا رزمجو رئیس هیئت بیلیارد و بولینگ آذربایجان غربی عصر روز جمعه در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: در این رقابت‌ها ۳۰۰ نفر در بخش آقایان و ۵۰ نفر نیز در بخش بانوان از ۲۶ استان کشور با هم به رقابت‌ می پردازند.وی ادامه داد: ۶۰ داور این مسابقات را در ۲ بخش آقایان و […]

علیرضا رزمجو رئیس هیئت بیلیارد و بولینگ آذربایجان غربی عصر روز جمعه در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: در این رقابت‌ها ۳۰۰ نفر در بخش آقایان و ۵۰ نفر نیز در بخش بانوان از ۲۶ استان کشور با هم به رقابت‌ می پردازند.
وی ادامه داد: ۶۰ داور این مسابقات را در ۲ بخش آقایان و بانوان در چهار رشته اسنوکر ۱۵ توپ، اسنوکر ۶ توپ، ۹ توپ و ۱۰ توپ داوری می کنند.
وی اظهار کرد: این مسابقات در قالب رنکینگ کشوری برگزار‌ می‌شود و اهمیت زیادی برای ورزشکاران از استان های مختلف کشور دارد.
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره یک تجربه و یک مسابقه بزرگ برای بازیکنان استان است و اگر بتوانیم بازی هایی در سطح بازی های جهانی- آسیایی داشته باشیم می توانیم یک از رشته های مدال آور باشیم.
عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره با نام و گرامیداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی برای اولین بار است که در کشور و به میزبانی آذربایجان غربی برگزار می شود تا بتوانیم استعدادهای برتر را در این استان و کشور شناسایی کنیم.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی یکی از استان های فعال و با استعداد در رشته های مختلف ورزشی است و برگزاری جشنواره های ورزشی در استان نشان از علاقه بیشتر ورزشکاران به ورزش است.
رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس جمهوری اسلامی ایران هم در این جشنواره با اشاره به وضعیت مناسب این رشته ورزشی در آذربایجان غربی و جایگاه خوب این استان در رشته بیلیارد اظهار کرد: این استان توانسته در سال گذشته رتبه دوم کشوری را در اجرای مسابقات بیلیارد به خود اختصاص دهد و هدف ما از برگزاری این جشنواره توسعه ورزش بیلیارد در بین جوامع است تا این رشته ورزشی بتواند به جایگاه ابر قدرتی خود برسد.
هاشم اسکندری ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها در نخستین جشنواره مسابقات بیلیارد بین باشگاهی کشور قهرمانان استان های مختلف کشور حضور دارند.
وی از کسب ۶۴ مدال جهانی توسط ورزشکاران رشته بیلیارد کشور در پنج سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت مقام دوم رنکینگ جهانی مردان و نهم رنکینگ بانوان در اختیار ورزشکاران ایرانی است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا در حاشیه این مراسم از ورزشکاران و هیات های برتر کشور تجلیل شد که آذربایجان غربی بعد از استان فارس رتبه دوم هیات برتر کشور را به خود اختصاص داد و استان خوزستان مقام سوم هیات برتر کشور را کسب کرد.
فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده است.
بیلیارد نوعی بازی است که در فضایی سرپوشیده و بر روی میزهای مخصوص که دارای اندازه های مختلفی است، انجام می شود.
میزهای بیلیارد در سایزهای ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۲ فوت است.
۸۱۳۵ / ۲۰۹۳**خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی