آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق محروم استان زنجان ارایه می شود
آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق محروم استان زنجان ارایه می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، محمدرضا انصاری روز جمعه در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر زنجان افزود: این اداره کل در نظر دارد، دوره های آموزشی کاربردی فنی و حرفه ای را در مناطق محروم و سکونتگاه های غیر رسمی این استان به ویژه شهر زنجان در تمامی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، محمدرضا انصاری روز جمعه در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر زنجان افزود: این اداره کل در نظر دارد، دوره های آموزشی کاربردی فنی و حرفه ای را در مناطق محروم و سکونتگاه های غیر رسمی این استان به ویژه شهر زنجان در تمامی فصول سال به ویژه فصل تابستان به طور رایگان اجرا کند.
وی یاد آوری کرد: این اداره کل، آموزش مهارت های فنی را در بخش دولتی و غیر دولتی، ندامتگاه، پادگان ها، روستاها، مناطق محروم، دانشگاه، جوار کارخانه، داخل بنگاه های اقتصادی و اصناف را پیگیری و اجرا می کند.
انصاری افزود: بخشی از آموزش های این اداره کل در قالب تیم های ثابت و سیار مناطق محروم را شامل شده و آموزش های لازم به گروه های هدف ارایه می شود.
وی بیان کرد: هم اکنون هشت شهرستان این استان دارای مراکز آموزش فنی و حرفه ای هستند و آموزشها در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات رایگان است.
مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان زنجان ادامه داد: فرآیند آموزرش های این اداره کل در گام اول توسط کاریابی غیر دولتی است که افراد پس از دریافت مشاوره های شغلی و آموزشی برای تعیین رشته در کارگاه ها حضو پیدا می کنند و در نهایت سنجش و ارزیابی انجام و درصورت قبولی در آزمون کتبی و عملی گواهینامه مربوطه اعطا می شود.
مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان زنجان ادامه داد: دارندگان گواهی فنی حرفه ای می توانند برای ایجاد اشتغال به صندوق کارآفرینی امید مراجعه و از تسهیلات مورد نیاز در رشته تخصصی خود استفاده کنند.
وی بیان کرد: رشته های کاربردی و علمی مانند برق و کنترل صنعتی، دوره های مربوط به جوشکار، مکانیکی و اتو مکانیک از بازار بسیار خوبی در این استان برخوردار است.
انصاری افزود: با توجهبه تبدیل این استان به قطب برق، آی تی و الکترونیک مرکز تخصصی آی تی در فنی و حرفه ای استان راه اندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: اصلاح فرهنگ پشت میزنشینی و اهتمام به آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، از سوی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از گام‌های موثر در کاهش معضل بیکاری به شمار می رود.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی