امام جمعه اردبیل: کابینه فراجناحی در دولت دوازدهم را عین عقلانیت می دانیم
امام جمعه اردبیل: کابینه فراجناحی در دولت دوازدهم را عین عقلانیت می دانیم

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های امروز نمازجمعه افزود: البته رئیس جمهوری در کنار این سخن فرموده اند که مدیریت های درجه اول الزاما باید از مجموعه جناحی باشد که مردم به آن رای داده اند و در این باره باید گفت که ملت […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های امروز نمازجمعه افزود: البته رئیس جمهوری در کنار این سخن فرموده اند که مدیریت های درجه اول الزاما باید از مجموعه جناحی باشد که مردم به آن رای داده اند و در این باره باید گفت که ملت ما حتی کسانی که به فکر سیاسی حاکم رای داده اند در حال حاضر از بین فرد سیاسی و فردی که می تواند با معماری اقتصاد کشور تحولی عظیم بوجود آورد و به ملت امید بیشتری دهد قطعا فرد دوم را انتخاب می کنند و براین اساس باید در سازندگی کشور از ثروت های بزرگ مدیریتی کشور در تمام رده ها استفاده شود.
وی اظهار کرد: هرچند انتخاب مدیران ارشد و درجه اول کشور از جناح حاکم رویه معمول است و در ۳۸ سال عمر انقلاب اسلامی بیشتر دولت ها اینگونه عمل کرده اند با این حال آنچه ملت ما توقع دارد این است که در رده های پایین مدیریتی کشور از تمام نیروها استفاده شود و کسی به خاطر انتخاب سیاسی مجبور به پرداخت تاوان نشود و حتی در خصوص انتخاب مدیر از تفکر حاکم شایسته سالاری رعایت و از باج دهی به سهم خواهان به جد خودداری شود.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تحریم های جدید توسط آمریکا گفت: این تحریم ها حجم سرمایه گذاری و تعامل اقتصادی با ایران را به کلی از بین می برد.
عاملی افزود: با اینکه تمام بزرگان کشور اعم از رئیس جمهوری ، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس می گویند برجام توسط آمریکا نقض شده ، پس چرا اقدامی مناسب با آن صورت نمی گیرد؟ آیا این رویه در آینده آمریکا را جری تر نخواهد کرد؟
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت دین در حیات اجتماعی بیان کرد: شعائر دین نشان حیات اجتماعی و بزرگداشت این شعائر به جهت این اهمیت از بزرگترین عبادت هاست.
امام حمعه اردبیل گفت: بزرگداشت ایام الله و روزهای منسوب به بزرگان دین بطورقطع از عبادات فردی بالاتر و از مظاهر مهم تربیتی است.
خبرنگار:یعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷