شعار انقلاب اسلامی جهانی است/مقاومت ملت ایران زبانزد جهانیان
شعار انقلاب اسلامی جهانی است/مقاومت ملت ایران زبانزد جهانیان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه پنج شنبه در اجتماع بزرگ صادقیون در پل معلق مشگین شهر تصریح کرد: انقلاب ایران بر خلاف بسیاری از انقلاب ها، انقلاب طایفه گری نیست. وی افزود: شعار این انقلاب جهانی بوده و همان شعاری است که در عرصه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه پنج شنبه در اجتماع بزرگ صادقیون در پل معلق مشگین شهر تصریح کرد: انقلاب ایران بر خلاف بسیاری از انقلاب ها، انقلاب طایفه گری نیست.

وی افزود: شعار این انقلاب جهانی بوده و همان شعاری است که در عرصه های مختلف تاریخ در مقابله با استکبار جهانی و عدالت خواهی طرح شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید به اینکه در طول مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن مردم ایران با بصیرت و آگاهی در صحنه بودند، ادامه داد: ملت ایران جایگاه رفیعی در بصیرت و مقاومت دارند.

به گفته عاملی امروز اگر تحریمی علیه ملت وضع می‌شود به دلیل مقابله با روحیه مقاومت است و با این وجود در تاریخ اثبات شده که حتی استکبار قادر به مقابله با ملت ایران نیست.

وی با تأکید به جان‌فشانی شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع از مرزها و آرمان‌های کشور اضافه کرد: شهدا هیچ نیازی به ما ندارند بلکه ما نیازمند آن ها هستیم و ضروری است با یاد و خاطره آن ها نسلی حماسی در کشور تربیت کنیم.

امام جمعه اردبیل با تأکید به اینکه به واسطه جان‌فشانی شهدا امروز ملت ایران در مقاطع حساس تصمیم‌گیری کشور مشارکت دارد، اضافه کرد: در مقابل کشورهایی در اطراف ما هستند که حتی قانون اساسی ندارند.

عاملی با ذکر مثالی به عربستان اشاره کرد که قانون اساسی خود را قرآن عنوان می‌کند اما با تفسیر وهابیت آن را به اجرا درمی‌آورد؛ در عین حال از قتل و کشتار و جنایت دست نمی‌کشد.

وی افزود: زیرساخت‌های یک جامعه را نقد سازنده و آزادی بیان شکل می‌دهد و امروز کشور ایران از زیرساخت‌های قوی امنیتی در آزادی بیان برخوردار است.

دولت برای فرهنگ هزینه کند

نماینده ولی‌فقیه در استان نیاز امروز کشور در مقابل هجمه‌های دشمنان را اخلاق، فرهنگ و نظام صیانت دانست و گفت: ضروری است دولت برای فرهنگ هزینه کند.

عاملی با اشاره به ضرورت فعال‌سازی هر چه بیشتر کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: از سویی از چندین سال قبل تجدیدنظر و بازنگری در شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطرح کردیم.

وی با اشاره به الگوی رفتاری ائمه اطهار (ع) و ضرورت تبعیت از آن ها اضافه کرد: امام صادق (ع) خود در طول زندگی‌اش به دنبال مبارزه با بی‌اخلاقی بود.

وی متذکر شد: اصلی‌ترین اقدام این امام بزرگوار این بود که نامشروع بودن حکومت استکبار را نشان هد  و در مقابل قدرت‌های اهریمنی بایستد.

امام جمعه اردبیل با تأکید به ضرورت استفاده از ظرفیت تربیتی امامان معصوم ادامه داد: پیامبر اکرم به تنهایی نمی‌توانست همه احکام را بیان کند و پیامبر تنها ۱۰ سال در مدینه بود.

به گفته عاملی بعد از پیامبر برای دست‌یابی به احکام و جلوگیری از انحرافات در دین مسلمانان نیازمند حجت هستند و جامعه آرمانی به ۱۲ امام معصوم نیازمند است.

وی ویژگی‌های حجت را  علم و قدرت آن ها دانست و گفت: به عنوان مثال می‌توان در امام رضا (ع) و امام صادق (ع) نشانه‌های علم و قدرت را مشاهده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین به مسائل استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: اینکه روزی پزشک و روزی کودکی در این منطقه به قتل برسد نیازمند تجدیدنظر در برنامه‌های فرهنگی است.

وی افزود: در استان اردبیل ما نیازمند مدیران بحرانی هستیم و بنده بارها به استاندار اردبیل تأکید کرده‌ام که تغییر و تحول مدیران جناحی و سیاسی نباشد.

امام جمعه اردبیل معتقد است هر فردی می‌تواند گرهی از مردم باز کند می‌بایست پای کار آید؛ چرا که سپردن امور به افراد نادان مصداق خیانت در کار مردم است.