مصرف آب آلوده سلامتی اهالی روستای خوجین خلخال را تهدید می کند
مصرف آب آلوده سلامتی اهالی روستای خوجین خلخال را تهدید می کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: بدلیل فرسوده بودن بخش بزرگی از لوله های گالوانیزه شبکه آبرسانی شرب روستا و مقاومت اهالی آن در تحویل شبکه آبرسانی به شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان مصرف آب آلوده […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: بدلیل فرسوده بودن بخش بزرگی از لوله های گالوانیزه شبکه آبرسانی شرب روستا و مقاومت اهالی آن در تحویل شبکه آبرسانی به شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان مصرف آب آلوده سلامتی اهالی این روستای گردشگر پذیر واقع شده در مجاور شهر خلخال را تهدید می کند.
او اظهار کرد: از این پس مسوولیت وقوع هر گونه حادثه ناشی از مصرف آب آلوده به عهده اعضای هیات امنای آب شرب این روستا است که سال ها در مقابل تحویل آب به نگهدارنده اصلی آن شرکت آب و فلاضلاب روستایی مقاومت کرده اند.
وی گفت: پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از راه اندازی شبکه آب شرب این روستا بخش بزرگی از لوله های گالوانیزه آن پوسیده شده و به علت نداشتن متولی دولتی فرمانداری خلخال قادر به تامین اعتبار برای بهسازی شبکه آبرسانی این روستا نیست.
او افزود: برغم مقاومت هیات امنای آب شرب روستای خوجین در تحویل تاسیسات آبرسانی شرب روستا به شرکت آبفای روستایی خلخال این شرکت برای حفظ جان و سلامتی اهالی همچنان به کلرزنی و نظارت بهداشتی آب ادامه می دهد.
وی تشریح کرد: به علت پوسیدگی شبکه در بیشتر اوقات تنها کلرزنی جوابگوی آلودگی آب مصرفی جاری در داخل شبکه های پوسیده آب نبوده و با توجه به ضروری بودن بهسازی شبکه فرمانداری خلخال تنها در صورت تحویل تاسیسات آبرسانی به شرکت آب و فاضلاب روستایی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز اصلاح شبکه آب شرب روستا را تامین و در اختیار شرکت آبفای روستایی خلخال قرار خواهد داد.
او گفت: مقاومت هیات امنا از تحویل آب شرب به شرکت آبفای روستایی آن هم بدلیل انتقال آب چشمه ازناو تامین کننده اصلی آب روستا به مصارف شهر خلخال دلیل غیر منطقی است.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸