دوستداران حیات وحش چهار بهله سارگپه را به کلینیک حیات وحش اردبیل تحویل دادند
دوستداران حیات وحش چهار بهله سارگپه را به کلینیک حیات وحش اردبیل تحویل دادند

حسن قاسم پور روز چهارشنبه افزود: این پرندگان پس از مداوا و بهبودی کامل در مرکز تخصصی کلینیک حیات وحش به دامن طبیعت باز می گردند.او اظهار کرد: در سال های اخیر همراهی مردم در حفظ محیط طبیعی و تنوع زیستی و حیات وحش در مناطق حفاظت شده ، مناطق شکار ممنوع و سایر زیستگاهها […]

حسن قاسم پور روز چهارشنبه افزود: این پرندگان پس از مداوا و بهبودی کامل در مرکز تخصصی کلینیک حیات وحش به دامن طبیعت باز می گردند.
او اظهار کرد: در سال های اخیر همراهی مردم در حفظ محیط طبیعی و تنوع زیستی و حیات وحش در مناطق حفاظت شده ، مناطق شکار ممنوع و سایر زیستگاهها افزایش یافته است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، وی گفت: حساسیت مسائل و مشکلات زیست محیطی و رسانه ای شدن آن باعث شده حجم گسترده ای از مطالبات برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی و همچنین همکاری و همراهی با محیط زیست در استان شکل بگیرد که این ثمره اقدامات محیط زیست استان اردبیل ، سازمان های مردم نهاد زیست محیطی ، رسانه ها و عموم مردم علاقمند به محیط زیست استان است.
وی از مردم خواست موارد تخلف زیست محیطی را با شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها در میان بگذارند.
۱۷٫۵ درصد از مساحت استان اردبیل جز مناطق شکار ممنوع است.
سه منطقه حفاظت شده در محدوده این استان واقع است ، منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۹۳ هزار و ۸۰۰ هکتار در شهرستان خلخال ، منطقه حفاظت شده مغان در محدوده بیله سوار و پارس آباد مغان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و منطقه حفاظت شده نئور به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ هکتار که بخشی از منطقه وسیع حفاظت شده لیسار استان گیلان است.
کوه سبلان از ارتفاع سه هزار و ۶۰۰ متر به بالا و غار یخگان در محدوده شهرستان خلخال نیز جزو آثار طبیعی ملی ثبت شده استان اردبیل هستند.
همچنین پنج منطقه شکار ممنوع در استان برای حفظ گونه ها از خطر انقراض مشخص شده است: منطقه شکار ممنوع شورابیل در اردبیل با ۲۰۰ هکتار مساحت، گندیمن در مشگین شهر با ۳۰ هزار هکتار، دربند مشکول در گیوی با ۲۳ هزار هکتار، انزان در مشگین شهر به مساحت ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و خروسلو در بیله سوار به مساحت ۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار نیز جز مناطق شکار ممنوع ثبت شد.
چند عرصه تالابی نیز در استان اردبیل شناسایی شده که از جمله می توان به دریاچه نئور، شورابیل، میل مغان، پته خور و توپراق کندی اشاره کرد.
یک هزار و ۱۶۳ گونه مهره دار در کشور داریم که حدود ۳۰ درصد از این گونه ها در استان اردبیل مشاهده شده و شامل ۴۳ گونه از پستانداران، ۲۵۷ گونه پرندگان، ۱۵ گونه ماهی بومی، ۲۹ گونه خزنده و ۶ گونه دوزیست می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶