جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در ارومیه برگزار می شود
جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در ارومیه برگزار می شود

حسین امامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این جشنواره از چهارم لغایت ششم مرداد ماه سال جاری از در محل پارک ائللر باغی ارومیه برگزار می شود اظهارداشت: در این جشنواره استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان برگزار می شود. وی ادامه داد: این جشنواره که بصورت منطقه ای اجرا […]

حسین امامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این جشنواره از چهارم لغایت ششم مرداد ماه سال جاری از در محل پارک ائللر باغی ارومیه برگزار می شود اظهارداشت: در این جشنواره استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره که بصورت منطقه ای اجرا می شود با هدف احیاء غذاهای سنتی منطقه و حفظ سلامت غذایی با رویکرد بهره مندی از مواد اولیه ارگانیک کار خود را شروع خواهد کرد.

امامی افزود: در طول این جشنواره بازدید کنندگان با چشیدن غذاهای پخته شده توسط آشپزهای حاضر در این جشنواره را ارزیابی کرده و غذاهای منتخب بازدیدکنندگان به مسابقه روز آخر جشنواره راه خواهند یافت.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برای معرفی غذاهای سنتی استان و معرفی آنها به مردم دیگر استان ها و زمینه سازی برای صیانت از این میراث فرهنگی ناملموس، جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری در چهارم مرداد سال جاری برگزار می شود.

وی با قدردانی از دستگاه های مجری این جشنواره اضافه کرد: برای اجرای این جشنواره استانداری، فرمانداری، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت برق آذربایجان غربی و تعداد زیادی از دستگاه های عضو کارگروه میراث فرهنگی با این اداره کل همکاری دارند.

دومین جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری از چهار تا مرداد سال جاری و از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در محل پارک ائللر باغی ارومیه برگزار می شود.