زنجان به شهر بدون دخانیات تبدیل می شود
زنجان به شهر بدون دخانیات تبدیل می شود

جواد گرانمایه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن حمایت از بیماران سرطانی ‘مهرانه’ در چهار حوزه برنامه های پیشگیری از ابتلا به سرطان را پیگیری می کند که ترویج مصرف غذای سالم، نهادینه کردن ورزش همگانی، برگزاری کلاس های آموزشی سلامت محور برای دختران و بانوان و دانش آموزان و […]

جواد گرانمایه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن حمایت از بیماران سرطانی ‘مهرانه’ در چهار حوزه برنامه های پیشگیری از ابتلا به سرطان را پیگیری می کند که ترویج مصرف غذای سالم، نهادینه کردن ورزش همگانی، برگزاری کلاس های آموزشی سلامت محور برای دختران و بانوان و دانش آموزان و جلوگیری از استعمال دخانیات به ویژه سیگار از جمله این موارد بوده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای فعالیت کلینیک رادیوتراپی مهرانه تا پایان خرداد سال ۹۶، خدمات رادیوتراپی رایگان به ارزش ۹۴ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال به بیماران مبتلا به سرطان از اقصی نقاط کشور ارایه شده است.
گرانمایه افزود: طی خرداد امسال ۶۹ فقره پرونده جدید در کلینیک رادیوتراپی مهرانه تشکیل شد که در مقایسه با اردیبهشت تعداد پرونده های متشکله ۲۶ فقره کاهش نشان می دهد.
وی بیان کرد: طی مدت یاد شده ۹۴ نفر از خدمات مشاوره ای کلینیک بهره مند شده اند که این تعداد در اردیبهشت امسال ۱۲۵ مورد بوده است.
مسئول کلینیک تخصصی حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ‘مهرانه’، از ابتدای فعالیت این مرکز سال ۹۳ تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر در این کلینیک پذیرش شده اند.
وی خاطرنشان کرد: ۹۶۰ نفر روز بیمار نیز در مهمانسرای مهرانه زنجان طی خرداد امسال پذیرش شده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت ۱۸ هزارو ۹۰۰ مترمربع طراحی و احداث شده است، از این وسعت،۱۲ هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین ۱۸۰۰ مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی