۵ هزار لیتر در ثانیه در تبریز آب مصرف می‌‌شود/ آب ارس نرسد تبریز تشنه می ماند
۵ هزار لیتر در ثانیه در تبریز آب مصرف می‌‌شود/ آب ارس نرسد تبریز تشنه می ماند

علیرضا ایمانلو با بیان اینکه مصرف آب نسبت به تولید در در تبریز بیشتر است، اظهار داشت: آب شرب تبریز از سه نقطه سد نهند، چاه های دامنه سهند و زرینه رود تامین می‌شود. وی با بیان اینکه در هر ثانیه در شرایط عادی در تبریز ۴ هزار و ۳۰۰ لیتر آب مصرف می شود، […]

علیرضا ایمانلو با بیان اینکه مصرف آب نسبت به تولید در در تبریز بیشتر است، اظهار داشت: آب شرب تبریز از سه نقطه سد نهند، چاه های دامنه سهند و زرینه رود تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر ثانیه در شرایط عادی در تبریز ۴ هزار و ۳۰۰ لیتر آب مصرف می شود، افزود: در پیک مصرف در هر ثانیه در تبریز ۵ هزار لیتر آب مصرف می‌شود.

ایمانلو با بیان اینکه اولویت مهم شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی حفاظت از منابع آب و ترویج مصرف بهینه آب است، بر لزوم مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: اگر ۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود آب مرتفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی پیک مصرف آب در استان را ۹ متر مکعب عنوان و تصریح کرد: حفظ سلامت جوامع انسانی و صیانت از محیط زیست و منابع آن ایجاب می کند تا زایدهای حاصل از فعالیت مختلف شهری جمع آوری، تصفیه و دفع شود.

وی تصریح کرد: بحث انتقال آب ارس برای شرب تبریز را پیگیری می‌کنیم و اگر این امر تحقق نیابد تبریز با مشکل مواجه می شود.

ایمانلو خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۵ با یک میلیون و ۲۰۳ هزار مشترک، بیش از ۲ میلیون و ۸۱۰ هزارنفر از مردم استان را تحت پوشش ارائه خدمات آب شرب قرار داده است اظهار کرد: این جمعیت در ۶۰ شهر استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی ، با تاکید بر سلامت آب شرب تبریز و کل استان طول شبکه اصلی توزیع آب را حدود ۱۰ هزار کیلومتر در سطح کل استان عنوان کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته در اصلاح شبکه، میانگین درصد هدر رفت آب در استان به ۱۸٫۴ درصد کاهش یافته است.

وی مصرف سرانه آب در استان برای هر نفر در شبانه روز را ۱۹۰ لیتر دانست و گفت: میانگین استاندارد مصرف سرانه ۱۵۰ لیتر بوده و شهروندان در این استان ۴۰ لیتر در شبانه روز بیشتر آب مصرف می‌کنند.

ایمانلو در ادامه به صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به افزایش دما و محدودیت منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان و روند افزایش میزان مصرف آب توسط شهروندان کلان‌شهر تبریز، در صورتی که شهروندان در مصرف آب مدیریت نکنند احتمال بروز نوسانات مصرف و کمبود آب وجود دارد.

وی عنوان کرد: ایران در زمینه مصرف سرانه آب خانگی در کشورهای مختلف رتبه بالایی دارد و این امر متناسب با ذخایر آبی نیست.
مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تا زمانی‌که مردم کمبود منابع آبی را احساس نکنند در زمینه کاهش مصرف آب موفق نخواهیم بود و نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

مهندس ایمانلو  از اقدامات و برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب برای اصلاح الگوی مصرف آب خبر داد و افزود: نصب لوازم کاهنده با اولویت در مراکز عمومی و دولتی و مساجد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

فارس