دولت دوازدهم جهت اجرایی‌کردن اقتصاد مقاومتی از مدیران با سابقه استفاده کند
دولت دوازدهم جهت اجرایی‌کردن اقتصاد مقاومتی از مدیران با سابقه استفاده کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل گفت: یکی از شاهکارهای مدیریتی مقام معظم رهبری طرح موضوع «آتش به اختیار» است. این موضوع، مطلب جدیدی نیست، بلکه همان مساله امر به معروف و نهی از منکر و همان نظارت عمومی است. در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل گفت: یکی از شاهکارهای مدیریتی مقام معظم رهبری طرح موضوع «آتش به اختیار» است. این موضوع، مطلب جدیدی نیست، بلکه همان مساله امر به معروف و نهی از منکر و همان نظارت عمومی است. در موارد خاص مسئولین یا نمی‌توانند یا کوتاه می‌آیند، در چنین مواردی ملت با رعایت تمام موازین قانونی زمینه رفع منکر را فراهم می‌نمایند و به وظیفه اجتماعی خود عمل می‌کنند. این همان “آتش به اختیار” است.

وی افزود: مقام معظم رهبری ذره‌ای تمایل و تحمل بی‌قانونی را ندارند و بیشترین حساسیت را در این کشور، مقام معظم رهبری نسبت به قانون دارد و نظام ولایت فقیه نیز نظام قانون است. ولایت فقیه یعنی ولایت فقه و ولایت قانون و حساسیت ایشان نسبت به حوادث سال ۸۸ نیز صرفاً و صرفاً لزوم پایبندی تمام فعالان سیاسی به قانونمداری است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: هرچند مقام معظم رهبری موضوع «آتش به اختیار» را به امور فرهنگی اختصاص دادند، اما در مسأله اقتصادی و صنعتی و کلاً حقوق عامه و خصوصاً در عدالت اجتماعی جاری است، چون امر به معروف و نهی از منکر در تمام عرصه‌ها جاری است.

وی افزود: در هر عرصه‌ای که ملت ببیند خیانت، قصور یا کوتاهی می‌شود باید فریاد بکشد و اگر راهکار قانونی وجود دارد از همان مسیر وارد شود؛ این عمل، مصداق «آتش به اختیار» است.

عاملی در این خصوص به طور مفصل به مصادیق این اصل در اقتصاد و صنعت و عدالت اجتماعی وارد شد و مواردی از اقدامات منافی منافع ملی و عدالت اجتماعی و اقتصاد مقاومتی خصوصاً در خصوص حقوق مسلم استان ذکر کرد و تذکر و اعتراض از طرق قانونی را از مصادیق «آتش به اختیار» دانست.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها قصور بانک مرکزی در سازمان‌دهی بنیادهای مالی و عدم رفع مشکل سپرده‌گذاران کاسپین را متذکر و از آن انتقاد کرد و گفت: اخیراً بانک مرکزی با اعلام ادغام کوثر و ثامن و فعالیت نهاد مالی جدید با ادغام این مجموعه پولی از اول تیرماه به مشکل افزوده و به نگرانی سپرده‌گذاران یک نهاد مالی معتبر دامن زده و آن‌ها را به شعبات ثامن سرازیر کرده است.

وی افزود: ضعف مدیریت در این خصوص باعث شده حیثیت، اعتبار و آبروی کشور شب‌ها در کانال‌های خارجی مورد تاراج قرار بگیرد و دشمن با ملاحظه ضعف و ناتوانی کشور در حل یک مشکل ساده، جرات‌های خطرناک برای کل کشور پیدا بکند، در چنین مواردی دفاع هر ایرانی از عزت و حشمت کشور خود با اعتراض‌های قانونی مصداق آتش به اختیار است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تصویب لایحه تحریم ایران و روسیه توسط سنای آمریکا با اصلاحات جزئی که امروز صورت گرفت، گفت: این مصوبه زمانی عملیاتی خواهد شد که در کنگره تصویب شود، ولی دولت آمریکا امروز اعلام کرد که این مصوبه چه در کنگره تصویب شود و چه نشود، دولت آمریکا تحریم‌های جدید خود را بر علیه ایران شروع خواهد کرد و این نشان می‌دهد که آنها نه تنها به قوانین بین‌المللی، بلکه حتی به قوانین داخلی خود نیز پایبند نیستند.

عاملی افزود: در چنین شرایطی ما عاجزانه از دولت محترم می‌خواهیم جهت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کابینه جدید خود و در سطوح مختلف مدیریتی بدون لحاظ گرایش‌های سیاسی مردان مدیر و با سابقه‌های درخشان مدیریتی و پهلوانان اجرائی را سر کار بیاورد.

وی همچنین از تمام دست‌اندرکاران برگزاری نماز با شکوه عید فطر، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اتوبوسرانی، آتش‌نشانی، اورژانس، صدا و سیما، شهرداری، فرمانداری، شورای تامین، ستاد نماز جمعه، همسایگان میدان و از خود اهالی تشکر کرد.

انتهای پیام