تداوم اجرای عملیات کارگاهی منطقه ویژه اقتصادی نمین
تداوم اجرای عملیات کارگاهی منطقه ویژه اقتصادی نمین

محمد شهبازعلیزاده روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین از چند ماه پیش وارد مرحله عملیات کارگاهی شده است افزود: اجرای عملیات کارگاهی و عمرانی این مگاپروژه استانی با عزم مسئولان استان با قوت تمام به پیش می رود.وی با بیان اینکه این مگاپروژه اقتصادی […]

محمد شهبازعلیزاده روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین از چند ماه پیش وارد مرحله عملیات کارگاهی شده است افزود: اجرای عملیات کارگاهی و عمرانی این مگاپروژه استانی با عزم مسئولان استان با قوت تمام به پیش می رود.
وی با بیان اینکه این مگاپروژه اقتصادی در سال ۸۵ مجوزهای لازم را از هیات دولت کسب کرده و با طی مراحل مختلف به تصویب نهایی دولت رسیده است افزود: در همان سال بعد از اخذ مجوزهای قانونی، اجرای این پروژه به کلی به فراموشی سپرده شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین تاکید کرد : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اجرای این طرح وارد فاز جدید شده و روح تازه گرفت، تمامی زیر ساختها از قبیل آب،برق و گاز با پرداخت هزینه های پیش بینی شده برای این طرح مهیا شده است.
شهباز علیزاده با بیان اینکه برای راه دسترسی این منطقه دو طرح درنظر گرفته شده بود گفت:استفاده مشترک از جاده شهرک صنعتی شماره ۲ و همچنین ایجاد راه جدید با استفاده از عقب کشی فنس های فرودگاه جز این ۲ ایده بودند که همچنان هم در حال پیگیری برای استفاده از این دو مسیر به عنوان راه اصلی دسترسی به منطقه هستیم.
وی گفت: با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریالی راه دسترسی موقت به این منطقه راه اندازی و عملیات کارگاهی با استفاده از این جاده در حال انجام است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار داشت:برای اجرای فنس کشی این طرح اقتصادی نیز طرح های مختلفی به گمرک کشور ارائه شده که در روزهای آتی با حضور نمایندگان این سازمان و تصویب یکی از طرح های پیشنهادی، عملیات فنس کشی نیز آغاز می گردد.
وی عنوان کرد: طرح مطالعات زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی نیز انجام و با حمایت مسئولان ارشد استانی در کمیسیون ماده ۸ تصویب و تایید شده است.
شهبازعلیزاده با اشاره به اینکه در اجرای مراحل مختلف این مگاپروژه پذیرای نقد دلسوزانه و سازنده از سوی هر فرد حقیقی یا حقوقی بودیم ادامه داد:برای ادامه این راه بزرگ و در جهت تحقق اهداف بزرگ و دراز مدت اقتصادی استان نیازمند حمایت و نقد منصفانه تمامی مردم هستیم.
وی در ادامه از نماینده ولی فقیه در استان،استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بخاطر حمایت های بی دریغ از زمان آغاز اجرای این طرح تشکر و قدردانی کرد.
منطقه ویژه اقتصادی نمین در نزدیکی فرودگاه اردبیل به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان اردبیل در سال ۸۵ در هیات دولت و در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
در سال های گذشته پس از کناره گیری چند شرکت از اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در نهایت با پیگیری استاندار اردبیل و مطابق تصویب هیات وزیران، شرکت سرمایه گذاری شاهد زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مسوول اجرا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین تعیین و معرفی شد.
خبرنگار : ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶/۷۱۲۰