کمپ دائم ورزش های سه گانه در دریاچه شورابیل اردبیل  ایجاد می شود
کمپ دائم ورزش های سه گانه در دریاچه شورابیل اردبیل  ایجاد می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایرنا ، حسن لایقی روز پنجشنبه افزود: محمد علی صبور رئیس فدراسیون ورزش های سه گانه در جریان سفر اخیر خود این پشنهاد را به استاندار اردبیل ارائه کرده و مورد استقبال وی قرار گرفته است.وی بیان کرد: بر اساس برنامه اتحادیه جهانی سه گانه (ITU) […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار ایرنا ، حسن لایقی روز پنجشنبه افزود: محمد علی صبور رئیس فدراسیون ورزش های سه گانه در جریان سفر اخیر خود این پشنهاد را به استاندار اردبیل ارائه کرده و مورد استقبال وی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه اتحادیه جهانی سه گانه (ITU) و در تقسیم بندی جدید کشورهای آسیایی ، ایران درجمع کشورهای آسیای میانه قرار گرفته و فدراسیون قصد دارد با توجه موقعیت بی نظیر دریاچه شورابیل با ایجاد کمپ و فضای اداری، اردبیل را به مرکز و کانون فعالیت های ورزش سه گانه آسیای مرکزی تبدیل کند.
وی بیان کرد: عملی شدن این پیشنهاد می تواند به توسعه توریسم ورزشی در استان کمک کند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، سردار محمد علی صبور رئیس فدراسیون ورزش های سه گانه کشور در سفر اخیر خود به استان اردبیل همچنین از ایجاد پایگاه قهرمانی در استان شامل مرکز استعداد یابی ، پایگاه آموزشی و برگزاری اردوهای تیم ملی در اردبیل خبرداده بود.
مجتمع ورزشی تفریحی شورابیل اردبیل شرایط کافی برای برگزاری مسابقات ورزش های سه گانه که شامل ۱۵۰۰ متر شنا ، ۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری و ۱۰ کیلومتر دو و میدانی بطور پیوسته است را دارا می باشد.
دریاچه شورابیل که زمانی در حاشیه شهر اردبیل واقع بود هم اکنون با گسترش شهر در داخل شهر قرار گرفته و یکی از مهمترین مراکز گردشگری مورد توجه مسافران می باشد.
این منطقه نمونه گردشگری علاوه بر فضای سبز ، شامل شهر بازی ، رینگ پیاده روی به طول هفت کیلومتر، اکله قایقزانی و دیگر امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی می باشد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۷۱۱۷/۶۰۱۶