به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا آرام حلیم در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: فضای مجازی فضای بزرگی است و تمام جوانان تمایل بیشتری برای حضور در آن دارند.وی گفت: باید تبلیغات کافی در راستای پیشگیری از اعتیاد در این فضا انجام گیرد.حلیم بیان کرد:در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا آرام حلیم در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: فضای مجازی فضای بزرگی است و تمام جوانان تمایل بیشتری برای حضور در آن دارند.
وی گفت: باید تبلیغات کافی در راستای پیشگیری از اعتیاد در این فضا انجام گیرد.
حلیم بیان کرد:در حالی که ۴۰ میلیون نفردر کشور کاربر تلفن همراه هوشمند هستند و در طول شبانه روز بیش از یک میلیون داده از این طریق منتقل می‌شود، تبدیل این تهدید به فرصت برای آموزش و اطلاع رسانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر لازم و موثر است.
وی سیگار و قلیان را دروازه ورود به اعتیاد دانست و افزود: از سال ۹۳ تعداد ۴۷ قهوه‌خانه و قلیان‌سرا در شهرستان دایر بود که ۱۵ مرکز با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان و پیگیری‌های انجام شده در سالجاری پلمپ شده است.
وی گفت: فقط ۱۷ قلیان‌سرا در شهرستان فعال هستند که امسال هیچ گونه مجوزی برای فعالیت قلیان‌سراها در شهرستان داده نخواهد شد.
فرماندار بیله سوار بهترین راه مقابله با مواد مخدر را آگاهی دهی و اطلاع رسانی عنوان کردو افزود: گسترش آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه از جمله در بین جوانان مهمترین راه مقابله با مواد مخدر به شمار می رود.
حلیم با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر ، افزود: هفته مبارزه با مواد مخدر فرصت مناسبی است که در آن با تشکیل و برپایی نمایشگاه‌های سیار و برگزاری تئاترهای خیابانی مضرات این بلای خانمان‌سوز به مردم تبیین شود.
وی همجواری با کشورهای همسایه تولید کننده مواد مخدر از جمله افغانستان، مداخلات استعمارگران و برنامه های تدوین شده از سوی دولتهای استکباری را از مهمترین عوامل آلودگی کشور ایران عنوان کرد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار بیان کرد: استفاده از توانایی بسیج و پایگاه‌ها در محله‌ها و روستاها و در پایگاه‌های مقاومت و مساجد برای آگاه‌سازی و اطلاع رسانی ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.
فرماندار بیله سوار بر ضرورت حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و گفت: این سازمان‌ها به دلیل ارتباط نزدیکی که با افراد جامعه دارند، می‌توانند در راستای آگاه‌سازی افراد از خطرات مصرف مواد مخدر فعالیت کنند.
وی بر لزوم استقرار انجمن معتادان گمنام در شهرستان تاکید کرد و افزود: انجمن معتادان گمنام یک انجمن فعال با پتانسیل بسیار بالا در راستای کاهش معتادان جامعه است که بایستی در سطح شهرستان فعال شود.
وی برگزاری کلاس‌های آموزشی را یادآور شد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی با محتوای آثار و پیامدهای شوم مصرف مواد مخدر به ویژه در سطح روستاها بسیار تاثیرگذار خواهد بود و روستائیان را از گرایش به سمت مواد مخدر باز می‌دارد.
فرمانداروی افزود: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ۲۲ برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی و ورزشی در شهرستان برگزار خواهد شد و این برنامه ها با شعار « گوش کن ، گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و امین آنهاست » از پنجم تا یازدهم تیر برگزار می شود.
بیله سوار در شمال اردبیل واقع است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی** انتشار دهنده : گیتی طالبی
۳۰۰۶/۶۰۱۸