پخش  ۴۱۰۰۰ دقیقه برنامه در ماه مبارک رمضان درصداوسیمای مرکز زنجان
پخش  ۴۱۰۰۰ دقیقه برنامه در ماه مبارک رمضان درصداوسیمای مرکز زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان، مرتضی صفری افزود: این مرکز امسال هم مانند سالهای گذشته در ماه مبارک رمضان با برنامه های بسیارمتفاوت و متنوعی در قالب های مختلف رادیویی و تلویزیونی مهمان سفره های هم استانی های روزه دار بود. […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان، مرتضی صفری افزود: این مرکز امسال هم مانند سالهای گذشته در ماه مبارک رمضان با برنامه های بسیارمتفاوت و متنوعی در قالب های مختلف رادیویی و تلویزیونی مهمان سفره های هم استانی های روزه دار بود.

وی ادامه داد: معاونت صدای مرکز زنجان با تولید، تأمین و پخش بیش از ۲۰۴۸۰ دقیقه برنامه  در این ماه مبارک تلاش کرد لحظات معنوی را برای شنودگان خود فراهم نماید . ویژه برنامه هایی همچون آیلار آیی(ویژه افطار)، اوباشدانلار(ویژه سحر) ، ویژه برنامه های شبهای قدر ، همچنین ویژه برنامه های شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و شریعت یولی از جمله برنامه هایی بودند که رادیوی استانی برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده بود .

صفری افزود: از دیگر ویژه برنامه های صدای مرکز زنجان پخش زنده جمع خوانی قران کریم  هر روز به مدت ۱ ساعت ، بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت . «فریاد رهایی» هم عنوان ویژه برنامه ای بود که برای روز قدس تدارک دیده شده بود تا همراه و همگام با راهپیماییان روزه دار باشد .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: معاونت صدا برای بدرقه این ماه عزیز یعنی عید سعید فطر نیز  ویژه برنامه های” عید بندگی ” و ” بایراملیق” را تدارک دیده بود .برنامه عید بندگی به فلسفه عید سعید فطر، اعمال مختص آن وسایر موضوعات مذهبی مرتبط با آن با حضور کارشناس مذهبی پرداخته کرده و برنامه” بایراملیق” هم  با بخش های مختلفی از جمله گزارش مردمی ، سرود ها و موسیقی های شاد ، حضور مهمان در برنامه، نمایش طنز ، تلفن ها و پیامک های مردمی، و… لحظات شاد و مفرحی را برای مردم عزیز استان در روز عید رقم زد.

صفری افزود: علاوه بر این سایر برنامه های روتین رادیو همچون  یاشایش، آی ایشقیندا، کندیمیز، سلام زنجان ، سلام کوچولو،گلبرگ ،خطبه های نماز جمعه زنجان و شهرستانها و  برنامه های تامینی پخش صدا نیز در این ماه ، با حال و هوای این ایام پرخیر و برکت پخش شدند .

وی ادامه داد: معاونت سیمای مرکز زنجان نیز همگام با صدا، بیش از ۱۹۹۰۰ دقیقه برنامه در ماه مبارک رمضان پخش نمود .ویژه برنامه های سیما برای این مناسبت آرزیلار سفراسی(ویژه برنامه افطار) ، نسیم سحر(ویژه سحر) ، سخنرانی حسینیه اعظم بود که در طول ایام این ماه مبارک پخش شد .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: یکی دیگر از مهمترین برنامه های شبکه اشراق در این ایام، پخش زنده مراسم جمع خوانی قران کریم هر روز  به مدت ۱ ساعت است که از حسینیه اعظم زنجان انجام می شد که مورد استقبال عمومی نیز قرار گرفت . لازم به ذکر است شبکه  اشراق در سالهای گذشته همواره  دراجرا و پوشش این برنامه جزء شبکه های برتر استانی قرار گرفته است .

صفری افزود: شبکه استانی سیما برای پوشش درخور راهپیمایی مردم مومن و ولایتمدار زنجان در روز جهانی قدس ویژه برنامه «مقاومت حماسه سی» را به صورت زنده پخش کرد که در آن تصاویر زیبا و به یاد ماندنی از حضور حماسی مردم استان و وحدت و یکپارچگی آنان در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین را به تصویر کشید.

وی گفت: معاونت سیما همچنین در روز عید سعید فطر نیز علاوه بر پوشش و پخش زنده نماز عید فطر به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با ویژه برنامه شاد و مفرح «عیدانه» مهمان خانه های هم استانی های عزیز بوده و تلاش کرد ساعات شاد و مفرحی را برای آنان فراهم نماید .

صفری افزود: در سیما نیز سایر  برنامه های روتین از جمله، آلاچیق ، شاپرک، عطر ادینه ، راه روشن ، بیزیم ائللر ، برنامه های تامینی  پخش و …. در کنار ویژه های شبکه اشراق رنگ و بوی ماه عبادت و بندگی را به خود گرفته بودند .  معاونت اطلاعات و اخبار نیز در کنار سایر معاونت تولیدی  با تهیه و پخش خبرها ، گزارشها و تفسیرهای رادیویی و تلویزیونی ،اخبار مکتوب  و… به مدت بیش از ۶۵۰ دقیقه به ماه مبارک رمضان و موضوعات پیرامون آن پرداخت کرد.

وی گفت: در مجموع رسانه استانی به بهره گیری از تمام توان ، نیروها و امکانات خود تلاش کرد تا بتواند لحظات دلنشین همراه با معرفت و معنویت را برای هم استانی های عزیز فراهم نماید که امید است توانسته باشد موجب افزایش اعتماد و رضایتمندی مخاطبان خود گردد .