روزانه ۲۱ تن زباله در شهرستان نمین تولید می شود
روزانه ۲۱ تن زباله در شهرستان نمین تولید می شود

جعفرلو روز پنجشنبه در جلسه کارگزوه مدیریت پسماند شهرستان افزود: یکی از مهم‌ ترین مسائلی که می‌ تواند آسیب ‌های جدی و جبران‌ ناپذیری به محیط‌ زیست و سلامتی جامعه و همچنین محیط طبیعی وارد کند؛ دفع غیر بهداشتی زباله‌ ها است که با مدیریت صحیح می توان این چالش محیط زیستی را بر طرف […]

جعفرلو روز پنجشنبه در جلسه کارگزوه مدیریت پسماند شهرستان افزود: یکی از مهم‌ ترین مسائلی که می‌ تواند آسیب ‌های جدی و جبران‌ ناپذیری به محیط‌ زیست و سلامتی جامعه و همچنین محیط طبیعی وارد کند؛ دفع غیر بهداشتی زباله‌ ها است که با مدیریت صحیح می توان این چالش محیط زیستی را بر طرف کرد.
معاون فرماندار نمین با بیان این مطلب که در سالجاری نزدیک سه میلیارد ریال به بحث تفکیک زباله و ساماندهی محل دفن زباله در نمین اختصاص داده شده است اظهارداشت: با صرف هزینه ۸۰۰ میلیون ریال فنس کشی محل دفن زباله های شهرداری نمین صورت گرفته است.
جعفرلو به ضرورت توجه به بحث مدیریت پسماند در شهرستان اشاره کرد و گفت: مدیریت صحیح پسماند و استفاده از روش های علمی و نوین در این زمینه یکی از امور زیربنایی جهت توسعه هر منطقه است.
وی با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ سازی در زمینه مصرف درست و کاهش تولید زباله در میان مردم عنوان کرد: در راستای کنترل پسماند مردم باید مصرف بهینه داشته باشند تا بتوانیم میزان زباله تولیدی را کاهش دهیم.
وی همچنین اظهار کرد: سالانه ۷۸۶ هزار تن پسماند کشاورزی در این شهرستان تولید می شود که بخش اعظم آن تجزیه و وارد خاک شده و دوباره به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرد.
نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل واقع است.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶/۶۰۱۸