دوستدار حیات وحش ، جوجه عقاب زخمی را به محیط زیست زنجان تحویل داد
دوستدار حیات وحش ، جوجه عقاب زخمی را به محیط زیست زنجان تحویل داد

علی قره چه لو روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این شهروند زنجانی ، چند روز پیش در باغ خود متوجه حضور این جوجه عقاب خاکی (دشتی) که از لانه خود به پایین افتاده بود می شود.وی اظهار کرد: این جوجه عقاب به علت سقوط از بلندی از ناحیه بال و پاها […]

علی قره چه لو روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این شهروند زنجانی ، چند روز پیش در باغ خود متوجه حضور این جوجه عقاب خاکی (دشتی) که از لانه خود به پایین افتاده بود می شود.
وی اظهار کرد: این جوجه عقاب به علت سقوط از بلندی از ناحیه بال و پاها صدمه و آسیب دیده بود و چون امکان انتقال به لانه میسر نبوده بنابراین این پرنده را به منظور بهبود به منزل می برد اما پس از چند روز نگهداری و تیمار در نهایت تصمیم می گیرد امروز /پنجشنبه/ آن را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحویل دهد.
قره چه لو خاطرنشان کرد: این پرنده پس از بهبود و پیدا کردن قدرت پرواز، توسط محیط بانان این اداره کل در زیستگاه اصلی خود رهاسازی خواهد شد.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل زاد و ولد گاهی ممکن است افراد حاضر در طبیعت به لانه، تخم، جوجه یا نوزاد جانوران مواجه شوند که باید از دست زدن به آنان پرهیز شود.
قره چه لو افزود: با دست زدن، برداشتن یا جابجا کردن آنها با توجه به اینکه بوی بدن انسان بر روی آنها باقی می ماند، والدین یا مادر از نزدیک شدن و مراقبت از آنها خودداری می‎کند و در نهایت موجب مرگ و از بین رفتن گونه های حیات وحش می شود.
۶۰۸۴/۸۰۶۸
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش