دستگاه‌های فرهنگی تلاش‌های یکدیگر را خنثی نکنند
دستگاه‌های فرهنگی تلاش‌های یکدیگر را خنثی نکنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش‌امیری در دیدار با مسئولان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان و شهرستان‌های تابعه استان به مناسبت سالگرد تاسیس این سازمان، انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در کشور را امری دشوار توصیف کرد و گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش‌امیری در دیدار با مسئولان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان و شهرستان‌های تابعه استان به مناسبت سالگرد تاسیس این سازمان، انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در کشور را امری دشوار توصیف کرد و گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه اندیشه که بتواند با سلایق مخاطبان مختلف هم‌خوانی داشته باشد، امری سخت و دشوار است. 

وی با بیان اینکه هر یک از افراد جامعه از سلایق و علاقه‌مندی‌های متفاوتی برخوردارند، یادآور شد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی فرهنگی در کشور، مخاطبان خاص خود را دارند و هر کدام با شیوه و روش‌های متفاوت، ولی اهداف و آرمان‌های مشترک به جلب رضایت مخاطبان خود می‌پردازند. 

استاندار زنجان به برخی سخت‌گیری‌ها از سوی بعضی از دستگاه‌های اجرایی در گسترش موسیقی سنتی و اصیل ایرانی اشاره کرد و گفت: این‌گونه سخت‌گیری‌ها و ممنوعیت‌ها موجب می‌شود که موسیقی وارداتی و غیرایرانی در میان جوانان رواج یابد، لذا باید با رفع معایب و اشکالات موجود در شیوه‌های اجرا و ارائه برنامه‌های فرهنگی ایرانی، از نفوذ فرهنگ بیگانه در فرهنگ اصیل و هنر غنی ایرانی جلوگیری کرده و نگذاریم موسیقی وارداتی جایگزین موسیقی اصیل و ریشه‌دار ایرانی شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، تقابل دستگاه‌های فرهنگی را موجب نادیده انگاشتن تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در کشور دانست و اظهار کرد: باید در کنار کاستی‌های موجود، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های مثبت انجام شده در کشور را برای کشف حقایق و دلگرمی جوانان بازگو کرد. به طور مثال، امروز در بیش از ۷۵۰ مدرسه در سطح استان زنجان نماز جماعت با حضور جوانان دانش‌آموز برگزار می‌شود. در مقابل این حرکت زیبا اگر کوچک‌ترین اتفاق غیراخلاقی در محیط مدرسه رخ دهد، صدها بار از تریبون‌های مختلف گفته می‌شود ولی یک بار هم نمی‌گوییم در مدارس ما اقامه نماز جماعت پرشور هم برگزار می‌شود.

درویش‌امیری با بیان اینکه اکنون ۲۰ دستگاه اجرایی فرهنگی از اعتبارات این حوزه بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: در کنار خروجی بالای فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در کشور، ضعف‌ها و کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و اگر ضعفی وجود دارد، علت را جویا شد. 

وی به وابستگی‌ها و حساسیت‌های ملت ایران به تاریخ پرافتخار کشور اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که نمی‌توان از تاریخ چندهزار ساله ایرانیان چشم‌پوشی کرد، نمی‌توان احساس تعلق‌خاطر و علاقه‌مندی همه ایرانیان را به مسائل مذهبی و اهل‌بیت (ع) نادیده گرفت. 

استاندار زنجان ادامه داد: علاقه قلبی به اهل‌بیت (ع) و به‌ویژه عشق به سیدالشهدا (ع) در خون هر ایرانی رسوخ کرده و نمی‌توان این علاقه‌مندی را از آن‌ها پس گرفت. 

وی در ادامه به شرایط تاثیرگذاری تبلیغات در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر سخنرانی‌های مبلغان دینی رنگ و بوی فعالیت‌های سیاسی و جناحی نداشته باشد و تنها بر تبلیغ و تعلیم معارف عمیق دینی استوار باشد، قطعا در ضمیر انسان‌ها و مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام