ولایت زمینه‌ساز استحکام وحدت اسلامی است
ولایت زمینه‌ساز استحکام وحدت اسلامی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی صبح دوشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر اردبیل تصریح کرد: تنها در سایه ولایت است که ملتی اسلامی می‌تواند از گزندها در امان بماند. وی افزود: نماز عید فطر نشانه‌ای از نمایش وحدت و انسجام مسلمانان است که با کمی تبدیل […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی صبح دوشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر اردبیل تصریح کرد: تنها در سایه ولایت است که ملتی اسلامی می‌تواند از گزندها در امان بماند.

وی افزود: نماز عید فطر نشانه‌ای از نمایش وحدت و انسجام مسلمانان است که با کمی تبدیل مشاهده می‌شود به موضوع ولایت تأکید دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: ملت ایران در طول تاریخ در سایه تبعیت از رهبری، رهبری فرزانه در راستای تحقق وحدت اسلامی گام برداشته و همواره پیروز بوده است.

عاملی افزود: امروز نیز مسلمانان بعد از یک ماه روزه‌داری در صف‌های منسجم نماز عید فطر این اتحاد و انسجام را به نمایش گزارده‌اند.

وی با بیان اینکه اعیاد فطر، قربان و غدیر سه عید بزرگ اسلامی است، اضافه کرد: هر کدام هدیه الهی و کرامت فردی و اجتماعی  مسلمانان است.

امام جمعه اردبیل متذکر شد: عید فطر مقدمه عید قربان و کنگره عظیم حج است و در واقع این رویداد دریچه جدیدی در مقابل مؤمن می‌گشاید.

عاملی با تأکید به اثرات ماه رمضان در طهارت روحی فرد مسلمان اضافه کرد: فلسفه عید و نماز و روزه با ولایت ارتباط تنگاتنگ داشته و عامل انسجام در جامعه اسلامی است.