دیپلماسی کشورمان در دفاع از مظلومان فعال شود
دیپلماسی کشورمان در دفاع از مظلومان فعال شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عسکردیرباز ظهر جمعه در اجتماع پایانی راهپیمایان روز قدس در ارومیه اظهارداشت: ما با دهان روزه که در راهپیمایی شرکت می کنیم کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم، ما وظایف دیگری نیز داریم ما باید به مسلح شدن مردم غزه کمک […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عسکردیرباز ظهر جمعه در اجتماع پایانی راهپیمایان روز قدس در ارومیه اظهارداشت: ما با دهان روزه که در راهپیمایی شرکت می کنیم کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم، ما وظایف دیگری نیز داریم ما باید به مسلح شدن مردم غزه کمک کنیم.

وی ادامه داد: مدافعین حرم در این راستا تعریف می شوند ما وظیفه داریم از مظلوم کمک بکنیم و دیپلماسی کشور باید در این راستا فعال شود که متاسفانه در برخی جاها اینطور نیست.

نمانیده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جایی که امت اسلامی تشخیص بدهد منتظر دستور فلان مقام نخواهد بود مثل سپاه که گوش به فرمان رهبر سیلی محکی به داعش زود؛ ملت ما منتظر است که سپاه پاسداران سیلی محکمی به گوش آمریکا، اسرائیل و دولت های دست نشانده آنها بزند.

حجت الاسلام دیرباز افزود: جایی که امت اسلامی تشخیص بدهد منتظر دستور فلان مقام نخواهد بود مثل سپاه که گوش به فرمان رهبر سیلی محکی به داعش زود؛ ملت ما منتظر است که سپاه پاسداران سیلی محکمی به گوش آمریکا، اسرائیل و دولت های دست نشانده آنها بزند.

وی گفت: آمریکا توسط رژیم جعلی اسرائیل در خاورمیانه و جهان اسلام اهدافی را تعقیب می کند که از راه های مختلف است و یکی از آن راه ها احداث شهرک های یهودی نشین است که در سال ۱۹۶۷ میلادی بعد از جنگ ۶۶ روزه سازمان ملل وارد شد و مرزهایی را برای دولت جعلی اسرائیل معین کرد از جمله کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را به عنوان سرزمینی که دولت فلسطین در آنجا تشکیل شود به رسمیت شناخت.

حجت الاسلام دیرباز ادامه داد: تشبیهی که مقام معظم رهبری فرموده اند این است که دزد چاقو کش مسلحی وارد خانه شما شده و چند اتاق را اشغال کرده و خواهان گفتگو برای مدارا باشد، اصل مسئله از نظر امام و رهبری و ملت ایران این است که ” غاصب باید اول از خانه من بیرون رفته و در دادگاه رسمی محاکمه شود” علی رغم اینکه سازمان ملل مرزهایی را معین کرد، رژیم صهیونیستی به همان مرزها هم اکتفا نکرد و وارد بخش هایی شد که با تایید سازمان ملل در اختیار فلسطینی ها بود و اقدام به شهرک سازی کرد و در جاهایی احداث کرد که خانه های فلسطینی بود.

نمانیده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا و اروپایی که نسبت به برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران سر و صدا کردند و در نهایت خواستند که برنامه های ایران را محدود کنند، سال ها پیش با دستان خودشان اسرائیل را با تسلیحات هسته ای تجهیز کردند.

وی با تاکید بر اینکه ایران کمک و حامی مظلوم هست، تصریح کرد: امام امت ما و ملت شریف ایران تشخیص دادند که مخالفت دشمنانمان با برنامه های هسته ای ایران ظاهر قضیه است و باطن قضیه با مخالفت با اسلام است.

حجت الاسلام دیرباز گفت: اگر مقام معظم رهبری فرمودند که مذاکره ما فقط حول مسئله هسته ای برای این بود که به جهانیان و برخی افراد ساده لوح کشور ما اثبات شود که دولت های ظلم مدار جهانی قابل اعتماد نیستند ای کاش افرادی که خودشان را در داخل کشور به خواب زده اند بیدار شوند و بفهمند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی به اهداف دیگر دشمنان اشاره کرد و گفت: امریکا توسط اسرائیل دولت های عربی را که به ظاهر ژست مخالف با رژیم صهیونیستی را گرفته بودند، القا می کند که کشور های عربی با رژیم صهیونسیتی دشمن نیستید و دشمن مشترکی به نام ایران داریم؛ دولت عربستان، مصر و … به ظاهر مسلمانند و می گویند با اسرائیل مخالفیم اما در خفا با اسرائیل طرح دوستی بر سر دارند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما میخواهیم با راهپیمایی هایمان نشان دهیم که ما مسلمانان همبستگی داریم تا دولت های پوشالی مثل دولت عربستان از افکار عمومی ملت خود هراس داشته باشند و نتوانند هر غلطی که می خواهند انجام دهند، این کشور ها دست نشانده آمریکا هستند.