۴ هزار شغل مرتبط با فناوری اطلاعات در اردبیل ایجاد می‌شود
۴ هزار شغل مرتبط با فناوری اطلاعات در اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز رزمی بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: تاکنون ۲۲ تفاهم‌نامه با ادارات مختلف استان جهت بسترسازی اشتغال حوزه ICT منعقدشده و دو مورد دیگر در دست پیگیری است. وی افزود: تفاهم‌نامه‌ها در ۵۵ موضوع با ارزش سرمایه‌گذاری هزار و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز رزمی بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: تاکنون ۲۲ تفاهم‌نامه با ادارات مختلف استان جهت بسترسازی اشتغال حوزه ICT منعقدشده و دو مورد دیگر در دست پیگیری است.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ها در ۵۵ موضوع با ارزش سرمایه‌گذاری هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال و با هدف اشتغال‌زایی برای چهار هزار و ۹۴ نفر منعقدشده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تأکید کرد: طرح توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار یا (تکاپو) در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف رونق اقتصادی، ارتقا و توسعه واحدهای کسب‌وکار و بهبود معیشت نیروی کار اجرا می‌شود.

به گفته رزمی در راستای این طرح ارتباط مستمری بین بخش خصوصی و دولتی برقرار شده و اقدامات مختلفی از جمله توسعه ساختارهای کسب‌وکار، توانمندسازی در راستای توسعه کسب‌وکار فاوا و تولید سرویس و محتوا در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: به عنوان مثال در راستای توسعه ساختارهای  کسب‌وکار تولید ۵۰ اپلیکیشن در استان برای سه سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین یکی از برنامه‌های شاخص طرح تکاپو در استان را معرفی اردبیل به عنوان قطب تولید انیمیشن عنوان کرد و گفت: به زودی شهرستان خلخال به عنوان قطب تولید انیمیشن در کشور معرفی می‌شود.