نماینده مردم زنجان به اظهارات معاون رئیس جمهور واکنش نشان داد
نماینده مردم زنجان به اظهارات معاون رئیس جمهور واکنش نشان داد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بعد از اظهارات خلاف واقع معاون محترم پارلمانی ریاست محترم جمهوری در مورد سئوال از رئیس جمهور که در جلسه هیئت دولت مطرح شد به این سخنان واکنش نشان داد.   دفتر […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بعد از اظهارات خلاف واقع معاون محترم پارلمانی ریاست محترم جمهوری در مورد سئوال از رئیس جمهور که در جلسه هیئت دولت مطرح شد به این سخنان واکنش نشان داد.

 

دفتر ارتباطات مردمی علی وقف‌چی با انتشار جوابیه‌ای نسبت به اظهارات معاون محترم پارلمانی رئیس جمهور واکنش نشان داد.

 

متن جوابیه نماینده مردم زنجان و طارم که به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی – علیه السلام – (به مالک اشتر) فرمود: ای مالک از جمله خدمت رسانی تو این است که نیازهای مردم را هنگامی که به تو مراجعه می‌کنند، بر آورده سازی, آن خدماتی را که معاونان تو از انجام آن کارها ناتوانند.

 

رسیدگی به خواسته‌های به حق مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه همه مسئولان است و هیچ ثوابی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ حال اگر این رسیدگی به خواسته‌ها و خدمت به مردم در ماه مبارک رمضان باشد ثوابش اولی‌ تر و برتر خواهد بود.

 

موضوع موسسات مالی اعتباری و مشکلاتی که مردم عزیز در جای جای ایران دچار آن شده‌اند و درخواست‌هایی که از نمایندگان برای احقاق حقوق‌شان شد نمایندگان را بر آن داشت تا به صورت جدی به موضوع ورود کنند. بعد از پیگیری‌های متعدد و عدم حصول نتیجه، در روزهای گذشته بعد از نامه‌ به رئیس جمهور محترم طرح سوال از ایشان نیز به امضای ۸۵ نفر از نمایندگان رسید تا ریاست محترم جمهوری با توجه به حساسیت‌های موجود جامعه به موضوع ورود کرده و پاسخگوی ملت و نمایندگان باشند.

 

اگر هر خانواده از سپرده گذاران را حداقل ۴ نفر در  نظر بگیریم حدود هشت میلیون نفر در کشور با مشکل موسسات مالی اعتباری درگیر هستند، باید توجه داشت که اگر اعتماد مردم از دولت و به خصوص بانکها سلب شود قطعا عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

 

در شرایطی که همه تلاشها باید در راستای جلب اعتماد عمومی و جذب سرمایه‌های داخلی با ایجاد بستر آرامش باشد با این مشکلاتی که در بحث موسسات مالی برای مردم ایجاد شده که در جهت بی‌اعتمادی مردم نسبت به سیستم بانکی است چگونه انتظار داریم سرمایه‌های خارجی را جذب نماییم، به صراحت باید گفت که سیستم بانکی موجود جوابگوی اقتصاد ایران با وضع موجود نخواهد بود و نیاز به بازنگری اساسی در مدیریت بانکداری کشور به شدت احساس می‌شود.

 

یادآوری این نگرانی‌ها و در میان بودن حق مردم، نمایندگان را بر آن داشته تا از رئیس جمهور محترم در مورد این مشکلات و چرایی برطرف نشدن آن سوالی پرسیده شود متاسفانه  برخی از اعضای دولت با برداشت‌های ناصحیح پیگیری حق مردم را مخالفت با دولت تعبیر کرده و امضا ۸۵ نماینده را تکذیب می‌کنند که جا داشت توضیحاتی در این باره داده شود.

 

موافقت با دولت به معنای عدم نقد منصفانه و عدم توجه به خواسته‌های مردم نیست، مگر نه این است که رئیس جمهور برای احقاق حقوق مردم انتخاب شده و مورد حمایت قرار می‌گیرد؟ نکته اساسی اینجاست که سوال از رئیس جمهور جهت شفاف‌سازی، پیگیری امور و ارائه پاسخ قانع کننده به ملت و نمایندگان بوده و هیچ سنخیتی با جوسازی ندارد که معاون محترم امور مجلس آن را جوسازی می‌دانند. آیا جناب آقای دکتر امیری درخواست شنیدن صدای دو میلیون مطالبه‌گر و پاسخ دادن به آن را برابر با جوسازی می‌داند؟ در کجای دنیا سوال از رئیس جمهور خلاف منطق است؟

 

سوال یا نامه از نظر حقوقی به ویژه برای معاونت محترم امور مجلس رئیس جمهور که خود یک حقوقدان برجسته است قطعا باید آشکار باشد و نامه به رئیس جمهور نیز در همین راستا بوده است.

 

با چه شاخصه‌هایی و بر اساس چه مستنداتی ادعای مخالفت با رئیس جمهور مطرح می‌شود؟  قطعا این ادعا یک تهمت بزرگ به نمایندگان دلسوز مردم به خصوص ۸۵ نماینده‌ای است که تا آن روز سوال از رئیس جمهور محترم را امضا کرده‌اند، آیا سوال از رئیس جمهور مبنایی برای سنجش مخالفان قرار گرفته است؟ درحالی که از هر سه طیف مجلس سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند، تاکید می‌شود در بحث موسسات مالی اعتباری هیچ بحثی در رابطه با مخالفت با دولت وجود ندارد، سوال از رئیس جمهور خواسته عمومی و غیرسیاسی بوده و باید با دید کارشناسی و منصفانه به موضوع نگاه شود.

 

با توجه به اینکه شعار دولت محترم ادامه تدبیر و امید است، پس انتظار می‌رود از منتقدین منصف تشکر و قدردانی شود، سوال از رئیس جمهور چه پیامدهای ناگواری دارد که به ظاهر از آن هراس دارید؟ جز این است که این موضوع به شفاف سازی کمک کرده و نظارت بیشتر مجلس و دولت بر امور را سبب می‌شود.

 

هیچ‌کس ادعای این را ندارد که ۲۹۰ نماینده سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند، طبیعی است که تعدادی از نمایندگان سوال را امضا نکرده‌اند اما اینکه ۸۵ نفر را نبینند و گفته شود فقط پنج نفر سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند جای بسی تعجب دارد!

 

رسیدگی قاطعانه و شجاعانه به سوال فوق الذکر خواسته مردم و نمایندگان است و باید رسیدگی و برخورد با این موضوع عبرتی برای سایر موسسات و بانکها باشد.

 

امید ما حل و فصل موضوع موسسات مالی اعتباری در کوتاه ترین زمان ممکن است، در این جا باید از نمایندگان محترم مجلس که مشکلات مردم در خصوص موسساتی همچون کاسپین، سرمایه، آرمان، فرشتگان و غیره را خیرخواهانه پیگیری می‌کنند، تشکر و قدردانی شود.

 

در پایان لازم است متذکر شویم که ریاست محترم جمهوری باید کابینه‌ای با تعهد، تخصص، جوان، شاداب، شجاع و پاسخگو به سوال نماینگان محترم داشته باشد تا نظام جمهوری اسلامی در پیموندن مسیر اعتلای کشور بیش از پیش موفق شود.

والسلام علیکم و رحمه الله

علی وقف‌چی

نماینده مردم شریف زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی