آگاهی؛ میوه فهم اقتضای زمان و مکان
آگاهی؛ میوه فهم اقتضای زمان و مکان

اویاقلیق – سرویس سیاسی: در پی سخنان عصر امروز رهبری در میان دانشجویان که از تعبیر ترقه بازی برای حملات تروریستی مجلس و حرم امام استفاده کردند، برخی از حساب های کاربری متعلق به طیف خاص از روزنامه نگاران برخا سکولار ساکن داخل ایران و یا مشغول به کار در رسانه هائی همچون بی بی […]

اویاقلیق – سرویس سیاسی: در پی سخنان عصر امروز رهبری در میان دانشجویان که از تعبیر ترقه بازی برای حملات تروریستی مجلس و حرم امام استفاده کردند، برخی از حساب های کاربری متعلق به طیف خاص از روزنامه نگاران برخا سکولار ساکن داخل ایران و یا مشغول به کار در رسانه هائی همچون بی بی سی فارسی، با طرح این مباحث که چرا رهبری حرکت داعش را تخفیف داده و بجای گریه و زاری و دادن پیام تسلیت، مسئله مهم سند ۲۰۳۰ را مورد نقد قرار داده، سعی می کنند جو وحشت از شرایط سپری شده را بنوعی بازآوری کنند.
بی شک ثمره چنین حرکتی ایجاد جو روانی عصبی در بین مردم بوده و شاید بستر لازم جهت جرات یافتن تروریست ها برای خود نمائی دیگری را فراهم کند.

سوال اینجاست که مگر ۱۱سپتامبر را برخی یادشان رفته است که آمریکای هار شده کاری کرده بود که رئیس جمهور وقت، جرات ابراز حرف مخالف وی را نداشت و رهبری با سیاست خاص خود، هم صلابت انقلابی را فدای اخم و تخم بوش نکرد و هم اینکه فرصت ماجراجوئی به بهانه جو روانی سنگین ایجاد شده در فضای بین المللی را نداد؟!
مگر رهبر کبیر انقلاب بعد از شروع جنگ صدام مقتدرانه نفرمودند که:
یک چیزی آوردند و یک بمبی اینجا انداختند و فرار کردند/ ملت ایران خیال نکنند که یک چیزی است و دست و پای خودمان را گم کنیم؛ هیچ، ابداً مسئله‌ای نیست…

برخی هم وطنان که بحث ترقه خواب از سرشان برده و تا ساعتی پیش ندای وحدت شان کار را به الله اکبر پشت بام هم رساند و بعد از نقادی رهبری بر سند ۲۰۳۰ مشغول نفرت افکنی علیه رهبری هستند، تعمدا و یا سهوا در حال ریختن آب به آسیاب داعشی های وطنی و بین المللی هستند.

درک شرایط زمانی-مکانی وضعیت موجود مهم ترین ابزار برای رسیدن به آگاهی واقعی و رفع کننده مخدرات سیاسی و میوه فهم منطقی از اتحاد حقیقی علیه دشمنان ایران و انقلاب است.

آگاهی از اینکه چرا تروریست های داعشی با وجود دانائی از سیستم فوق امنیتی نهاد های نظامی و اطلاعاتی جرأت خود زنی در حرم امام و مجلس شورای اسلامی را یافته اند؟! باید محل بحث و تآمل جدی باشد.

آگاهی از اینکه چرا جریانی در انتخابات برای برد و پیروزی سیاسی، ارزش مدافعین حرم را در مقابل مساله برگزاری کنسرت در فلان شهر و … تحقیر کرد؟! باید محل بحث و نقادی باشد.

آگاهی از اینکه چرا وزیر اطلاعات مملکت را به احتساب جزو سادات بودنش و با وجود مخالفت علنی خودش، به کاری گماشته اند که ذهن اطلاعاتی و داشتن تفکر بالای امنیتی جزو شروط اصلی مدیریت این وزارت خانه مهم است باید بررسی گردد.

آگاهی از اقتضائات زمانی-مکانی وضعیت موجود برای اینکه جای قاتل و شهید عوض نشود، ضروری است.