طرح فرش گل در منطقه گردشگری «شورابیل» اردبیل اجرا می‌شود
طرح فرش گل در منطقه گردشگری «شورابیل» اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز محبی بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: برای اولین بار فرش گل در محوطه منطقه نمونه گردشگری اردبیل اجرا می‌شود. وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع گل فصلی و دائمی(جعفری F۱، اطلسی، میمونی، بنفشه، آهار و… […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز محبی بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: برای اولین بار فرش گل در محوطه منطقه نمونه گردشگری اردبیل اجرا می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع گل فصلی و دائمی(جعفری ، اطلسی، میمونی، بنفشه، آهار و… و. در رنگ‌های متنوع) در مرکز تولیدات گل و گیاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل تولید، تکثیر و در ادامه در سطح شهر کاشته می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل برای اولین بار در بهار امسال کاش گل لاله در میادین و فضای سبز شهری انجام شد که با استقبال قابل‌توجهی همراه بود.

محبی تأکید کرد: اولویت تولید گل و گیاه در اردبیل توجه به سازگاری آن با اقلیم این شهر است و به همین منظور مطالعات گسترده‌ای به صورت مداوم انجام می‌شود.

وی فضای سبز شهری در اردبیل را بالغ بر ۳۷۳ هکتار دانست و افزود: ۱۳۰ پارک نیز تاکنون در سطح شهر اردبیل احداث شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل به توسعه فضای سبز شهری در سال جاری اشاره کرد و گفت: زیباسازی میادین و معابر نیز با گل و گیاه سازگار با اقلیم منطقه انجام خواهد شد.