احداث جاده گردشگری در جنوب اردبیل/۴منطقه حاشیه‌نشین توسعه می‌یابد
احداث جاده گردشگری در جنوب اردبیل/۴منطقه حاشیه‌نشین توسعه می‌یابد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر چهارشنبه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: در جنوب استان اردبیل ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری وجود دارد که توسعه آن نیازمند بهبود زیرساخت راه است. وی با اشاره به طرح پیشنهاد از سوی ساکنان منطقه برای توسعه راه‌های شهرستان خلخال […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر چهارشنبه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: در جنوب استان اردبیل ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری وجود دارد که توسعه آن نیازمند بهبود زیرساخت راه است.

وی با اشاره به طرح پیشنهاد از سوی ساکنان منطقه برای توسعه راه‌های شهرستان خلخال اضافه کرد: احداث این جاده می‌تواند خلخال را از بن‌بست خارج کرده و منجر به توسعه گردشگری جنوب استان شود.

استاندار اردبیل با تأکید به اینکه این پروژه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی راه و شهرسازی استان است، تأکید کرد: مزیت واقع شدن پروژه‌ها در لیست اقتصاد مقاومتی تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات آن‌ها است.

به گفته خدابخش بخش دیگری از تأکیدات اقتصاد مقاومتی موضوع حاشیه شهر و بافت‌های فرسوده است که مطابق تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهرها به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس اجرای عملیات عمرانی در چهار منطقه حاشیه‌نشین شامل گلمغان و ایران آباد در اردبیل، زیر نهر تراب در پارس‌آباد و خلخال و مشگین شهر در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اردبیل به ضرورت احداث سالن‌های ورزشی، اجرای فاضلاب، راه، کتابخانه، خانه محله و سایر زیرساخت‌ها در این مناطق تأکید کرد و افزود: از سویی انتظار می‌رود بهزیستی اردبیل طرح تأمین مالی خرد را در این مناطق اجرا کند.

خدابخش با یادآوری ایجاد ۱۷۸ گروه همیار در قالب طرح تأمین مالی خرد اضافه کرد: قرار است در سال جاری ۱۵۰ گروه تشکیل شود که ایجاد برخی در مناطق حاشیه ذکر شده مورد تأکید است.

وی افزود: هر چند در قالب طرح تأمین مالی خرد که با مدل بانک توسعه آسیایی اجرا می‌شود، افراد کار جمعی آموخته و سرمایه‌های خود را در صندوقی تجمیع می‌کنند اما تسهیلات بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد قابل قبول نیست و می‌بایست برای کاهش این نرخ سود راهکاری اعمال شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بودجه سال جاری استان ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که پنج درصد از آن به صندوق توسعه کشاورزی و ۲۰ درصد به حمایت از فعالیت‌های کارآفرینی اختصاص می‌یابد.

به گفته خدابخش در برنامه ششم توسعه به استان‌ها تفویض اختیار نیز داده شده و از وزرا درخواست شده به مدیران خود تفویض اختیار دهند.

وی خواستار استفاده از این ظرفیت از سوی مدیران استانی شد و گفت: متأسفانه شنیده می‌شود که برخی مدیران تفویض اختیار را به دلیل عدم قبول مسئولیت نمی‌خواهند.

استاندار اردبیل همچنین خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای طرح برنامه‌ها شد و افزود: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی وظیفه مسئولان است و انتظار می‌رود مدیران در گفتگوهای خبری شرکت کرده و نسبت به طرح عملکرد خود اقدام کنند.