احداث جاده ماسوله؛ خلخال را از بن بست خارج می کند
احداث جاده ماسوله؛ خلخال را از بن بست خارج می کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مجیدخدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: اجرای جاده ارتباطی کلور- ماجولان – ماسوله، شهرستان خلخال را به شهر گردشگری ماسوله در استان گیلان متصل می کند و در صورت تحقق این طرح مصوب، ۵۰۰ هزار گردشگر به استان اردبیل سفر […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مجیدخدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: اجرای جاده ارتباطی کلور- ماجولان – ماسوله، شهرستان خلخال را به شهر گردشگری ماسوله در استان گیلان متصل می کند و در صورت تحقق این طرح مصوب، ۵۰۰ هزار گردشگر به استان اردبیل سفر کرده و از نقاط گردشگری اردبیل وخلخال دیدن خواهند کرد.
وی افزود: در جهت تحقق این امر باید نیازها و الزامات جاده یاد شده برای چند سال آینده از هم اکنون احصاء و نسبت به تامین و تهیه آنها اقدام لازم انجام شود.
استاندار اردبیل اظهار کرد: احداث جاده خلخال – ماسوله زمینه سرمایه گذاری در توسعه گردشگری جنوب استان اردبیل را فراهم خواهد کرد و مدیران دستگاه های اداری مرتبط باید از هم اکنون به فکر استقبال از فعالان بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار باشند.
خدابخش بیان کرد: برنامه های توسعه گردشگری مورد تاکید و تایید اقتصاد مقاومتی است و به منظور احیای ظرفیت های صنعت گردشگری در استان از ایده ها و فکرهای خلاق حمایت می شود.
استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت مطالعه احداث راه آهن اردبیل – پارس آباد گفت: برای مطالعه این طرح با وزارت راه وشهرسازی هماهنگی های لازم انجام شده و وزارت هم مکاتبات لازم را با سازمان برنامه وبودجه انجام داده که باید سازمان برنامه وبودجه استان پیگیری های لازم را انجام دهد.
خدابخش پیشرفت کار را منوط به پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی دانست وافزود:اراضی پایاب خداآفرین از جمله طرح هایی بود که در دولت گذشته ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در سایه تلاش و پیگیریها این طرح در دولت تدبیر وامید سرعت گرفت وهم اکنون به صورت سه شیفته عملیات اجرایی پیش می رود.
وی از اجرای طرح تامین مالی خرد در مناطق محروم خبر داد وگفت: این طرح در برخی از روستاهای استان اردبیل در حال اجرا و از شاخصه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
استاندار اردبیل اضافه کرد: اقدامات بسیار مناسبی در این زمینه در سطح استان در حال اجرا است که باعث ایجاد همبستگی اجتماعی، جلوگیری از مهاجرت و پویایی اقتصادی در روستاهای استان شده و امیدواریم با پیگیری‌های انجام گرفته این اقدامات در سایر مناطق استان نیز ادامه داشته باشد.
خدابخش گفت: در ارتباط با طرح تامین مالی خرد ۱۷۸ گروه تشکیل شده و ۱۵۰ گروه دیگر هم امسال تشکیل خواهد شد که می توانند از تسهیلات کم بهره در قالب تامین مالی خرد بهره مند شوند.
وی ساماندهی بافت های فرسوده در حاشیه شهرها را خواستار شد وافزود: با ساماندهی حاشیه شهرها می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.
استاندار اردبیل افزود: برای ساماندهی حاشیه شهر ها هم می توان کارهای عمرانی را توسعه بخشید وهم می توان در قالب تامین منالی خرد شاهد اشتغالزایی در آنها شد.
استان اردبیل از مهمترین مناطق گردشگری استان اردبیل می باشد ، جنوب استان شامل خلخال به دلیل همسایگی با استان گیلان از ظرفیت های مناسبی برای توسعه بخش گردشگری برخوردار می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۷۱۱۰/۶۰۱۶