رمضان به ثروتمندان جامعه هشدار می‌دهد/توصیه دین مساوات است
رمضان به ثروتمندان جامعه هشدار می‌دهد/توصیه دین مساوات است

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر از ثمرات تربیتی ماه رمضان را غفلت زدایی از ثروتمندان و آشنا کردن آن ها با وضعیت زندگی فقرا عنوان کرد. وی افزود: در واقع گرسنگی و تشنگی روزه با هدف درک محرومیت‌ها است و زمانی که ثروتمند به این درک و آگاهی رسید از وضعیت محرومان […]

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر از ثمرات تربیتی ماه رمضان را غفلت زدایی از ثروتمندان و آشنا کردن آن ها با وضعیت زندگی فقرا عنوان کرد.

وی افزود: در واقع گرسنگی و تشنگی روزه با هدف درک محرومیت‌ها است و زمانی که ثروتمند به این درک و آگاهی رسید از وضعیت محرومان جامعه آگاه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: برای ثروتمند هر زمانی که ارائه کند امکانات و طعام دلخواه فراهم است اما روزه‌داری تمرینی است تا ثروتمند غافل به خود آمده و برای رفع محرومیت‌زدایی گام بردارد.

ستوده دین اسلام را دین عدالت و مساوات دانست و گفت: فردی که دچار محرومیت نشده همنوع خود را درک نخواهد کرد و خداوند با روزه‌داری ثروتمند را در مقابل آزمون بیداری و پرهیز از غفلت همیشگی قرار می‌دهد.

وی افزود: همچنان که امام رضا (ع) فرموده : روزه را خداوند واجب کرد تا مردم شدت فشار نداری را که در دنیا به فقرا و مستمندان وارد می‌شود بشناسند و در واقع روزه‌داری فرصت غفلت زدایی را فراهم می‌سازد.