۳۳ درصد اشتغال استان زنجان در بخش کشاورزی است
۳۳ درصد اشتغال استان زنجان در بخش کشاورزی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین جعفری ظهر سه شنبه در مجمع سالیانه بسیج مهندسین کشاورزی، افزود: اشتغال و بیکاری دو موضوع مهم در جامعه است که اهمیت این دو بحث در انتخاب شعارهای مقام معظم رهبری در وادی اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی به خوبی دیده شد. وی اظهار […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین جعفری ظهر سه شنبه در مجمع سالیانه بسیج مهندسین کشاورزی، افزود: اشتغال و بیکاری دو موضوع مهم در جامعه است که اهمیت این دو بحث در انتخاب شعارهای مقام معظم رهبری در وادی اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی به خوبی دیده شد.

وی اظهار کرد: سازمان جهادکشاورزی یکی از ارگان‌های موفق در امر اجرایی اقتصاد مقاومتی معرفی شده است که از سال ۹۳ موضوع اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد سازمان توانست با داشتن برنامه‌ریزی درست در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی را انجام بدهد.

رئیس مجمع بسیج مهندسین استان زنجان گفت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های اشتغال‌زا و تولیدی است ولی در امر اشتغال و توسعه بخش کشاورزی که به سوی صنعتی شدن می‌رود تضاد دارد. 

جعفری تاکیدد کرد: در حال حاضر در کشور ۱۸ درصد و در استان  زنجان۳۳ درصد اشتغال در بخش کشاورزی است واما در این بخش حوزهایی وجود دارد که می‌توان از اشتغال و تولید قابل توجهی برخوردار باشند.

وی گفت: هم‌گرایی و مشارکت دو عنصر مهم در رسیدن به اهداف عالیه محسوب می‌شود که امروز به این دو عنصر مهم نیاز مبرم داریم.

رئیس مجمع بسیج مهندسین استان زنجان تصریح کرد: صنایع تبدیلی، استفاده از ظرفیت‌های دیگر از جمله گیاهان دارویی و غیره از جمله بخش‌های مهم در این عرصه است که نیازمند توجه، مشارکت و برنامه‌ریزی است.