بیش از ۲ هزار جوان خلخالی در صف دریافت وام اشتغال هستند
بیش از ۲ هزار جوان خلخالی در صف دریافت وام اشتغال هستند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، محمدحسن شاهنده روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال افزود: در سال جاری ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به این صندوق تخصیص یافته که ۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات ازدواج و ۱۳۰ میلیارد ریال نیز برای پرداخت تسهیلات اشتغال […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، محمدحسن شاهنده روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال افزود: در سال جاری ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به این صندوق تخصیص یافته که ۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات ازدواج و ۱۳۰ میلیارد ریال نیز برای پرداخت تسهیلات اشتغال استان به افراد جویای کار واجد شرایط پرداخت خواهد شد.
وی گفت: در سال گذشته صندوق کارآفرینی امید استان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات تسهیلاتی این صندوق را به صورت تسهیلات ازدواج و اشتغال در اختیار جوانان استان قرار داد.
شاهنده اظهار کرد: متقاضیان تسهیلات در خلخال برای راه اندازی واحدهای دامداری و دامپروری و سایر مشاغل در انتظار دریافت وام اشتغال هستند.
وی سقف اعتبارات تسهیلات اشتغال زایی این صندوق را یک میلیارد ریال به هر طرح ذکر کرد و افزود: در صورت تجمیع طرح ها و افزایش افراد جویای کار در هر طرح این میزان قابل افزایش خواهد بود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه از حل مشکل ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی با توجه به محدودیت جذب نیروی انسانی در ادارات دولتی تنها راهکار اساسی برای حل مشکل اشتغال جوانان است.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل با نرخ بیکاری ۱۲درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸