سخن از رأی حلال و حرام، گام نهادن در وادی بیراهه است
سخن از رأی حلال و حرام، گام نهادن در وادی بیراهه است

داود بیات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا کنون در ادبیات کشور اصطلاح رأی حلال و رأی حرام نداشتیم، افزود: مطابق فرمایش حضرت امام خمینی(ره) ‘میزان رأی ملت است’ و نمی شود رأی مردم را غیر حلال دانست.وی ادامه داد: اگر جریانی رأی رقیب خود را غیر […]

داود بیات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا کنون در ادبیات کشور اصطلاح رأی حلال و رأی حرام نداشتیم، افزود: مطابق فرمایش حضرت امام خمینی(ره) ‘میزان رأی ملت است’ و نمی شود رأی مردم را غیر حلال دانست.
وی ادامه داد: اگر جریانی رأی رقیب خود را غیر حلال بخواند، این فتح باب بدعت خطرناکی است و نظام انتخاباتی در کشور را گرفتار ساختاری می کند که از آن بوی تکفیر و تفسیق می آید.
بیات اظهار کرد: حامیان حسن روحانی نیز بر این نظر هستند که جریان رقیب با روش هایی همچون دروغ آشکار و فاجعه بار نسبت به محتویات و مستندات سند ۲۰۳۰ دست به عوام فریبی زدند و از عواطف پاک و احساسات مذهبی عمیق مردم سوء استفاد کردند بنابراین به زعم آنان بهره گیری از این روشها نیز حداقل از حیث اخلاقی نمی تواند ارتباطی با کسب رأی حلال داشته باشد.
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب پیرامون صیانت از رأی مردم و نیز تایید صحت و سلامت انتخابات از سوی دبیر شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: اکنون که جریان خاصی بر طبل بد صدای تخلف در انتخابات و دیگر عناوین می کوبند، آیا در گذشته اجازه دادند که اقلیت غیر پیروز نیز بر این عناوین تکیه کنند.
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان با تاکید بر اینکه نباید بنا بر ملاحظات سیاسی، رأی نزدیک ۲۴ میلیونی مردم به حسن روحانی را غیر حلال دانست، اظهار کرد: مگر می شود نظامی به بزرگی نظام جمهوری اسلامی بعد از نزدیک به ۴۰ سال، رأی حلالش بیش از ۱۶ میلیون نباشد؟ آیا این نقطه ضعف قلمداد نمی شود که از ۵۶ میلیون رأی فقط ۱۶ میلیونش حلال از آب در بیاید.
بیات به ضرورت توجه و عمل به مقتضیات مردم سالاری دینی در کشور تاکید کرد و گفت: اکنون، زمان رقابت نیست و همه باید بر اساس رأی اکثریت در جهت توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنیم.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی