کاهش سوانح و تلفات جاده ای در اولویت کاری پلیس راه زنجان است
کاهش سوانح و تلفات جاده ای در اولویت کاری پلیس راه زنجان است

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش حوادث تلخ و ناگوار جاده ای در سایه عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی اتفاق می افتد و با رعایت قوانین و مقررات می توان از وقوع بسیاری از رخدادهای جاده ای پیشگیری کرد. وی، همکاری مردم و رانندگان […]

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش حوادث تلخ و ناگوار جاده ای در سایه عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی اتفاق می افتد و با رعایت قوانین و مقررات می توان از وقوع بسیاری از رخدادهای جاده ای پیشگیری کرد.
وی، همکاری مردم و رانندگان را در پایین آوردن میزان حوادث جاده ای بسیار موثر دانست و اظهار کرد: عوامل پلیس راه برحسب وظیفه ذاتی خود با رانندگان خاطی و حادثه آفرین برخورد قانونی می کند تا شاهد تصادفات رانندگی خونین و مرگبار و از دست دادن هموطنان عزیز در سطح مسیرهای ارتباطی این استان نباشیم.
شیرمحمدی با بیان اینکه استان زنجان در اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی درمقایسه با سطح کشور در رتبه ۲۷ قرار دارد افزود: برخورد با رانندگان خاطی و حادثه آفرین به منظور حفظ جان دیگر رانندگان و مسافران جاده ای برای پلیس راه بسیار مهم است و به همین علت نیز مدام در حال پایش مسیرهای ارتباطی هستند.
وی سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و توجه نکردن به نقطه مقابل و تجاوز به چپ را ازجمله علل اصلی وقوع تصادفات تلخ رانندگی ذکر کرد و یادآور شد: در سایه اعمال قانون پلیس راه و برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز، کشته های سال ۸۸ که ۳۴۹ نفر بود در سال ۹۵ به ۲۲۰ نفر رسید و تلاش می شود امسال نیز میزان تلفات سیر نزولی به خود گیرد.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی