۹۷٫۴۸ درصد وفات استان زنجان در مهلت قانونی ثبت شد
۹۷٫۴۸ درصد وفات استان زنجان در مهلت قانونی ثبت شد

سید علی شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد فوت ثبت شده تا یکسال پس از وقوع در ۲ ماهه امسال برابربا ۸۷۳ واقعه می باشد که مدت مشابه سال قبل برابر با ۸۰۶ واقعه بود.وی اظهار کرد: شمار وفات جاری ثبت شده در ۲ ماهه سال جاری برابر […]

سید علی شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد فوت ثبت شده تا یکسال پس از وقوع در ۲ ماهه امسال برابربا ۸۷۳ واقعه می باشد که مدت مشابه سال قبل برابر با ۸۰۶ واقعه بود.
وی اظهار کرد: شمار وفات جاری ثبت شده در ۲ ماهه سال جاری برابر با ۷۹۲ واقعه می باشد که مدت مشابه سال قبل برابر با ۷۴۴ واقعه ثبت شد.
شفیعی افزود: تعداد فوت ثبت شده در مهلت قانونی نیز برابر با ۸۵۱ واقعه می باشد که در مدت مشابه سال قبل برابر با ۷۸۵ واقعه بود.
وی بیان کرد: تعداد فوت جاری ثبت شده روزانه نیز طی مدت یاد شده به طور متوسط برابر با ۱۳ مورد واقعه می باشد که به طور تقریبی در هر۲ ساعت یک واقعه وفات به ثبت رسیده است.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: طی ۲ ماهه نخست امسال شمار وفات ثبت شده در مناطق شهری و روستایی این استان به ترتیب ۴۸۸ و ۳۰۴ مورد بود و به لحاظ تفکیک جنسیت و منطقه نیز طی این مدت ۲۸۹مرد و ۱۹۹ زن در مناطق شهری و ۱۶۷مرد و ۱۳۷زن در مناطق روستایی این استات فوت شده اند.
وی خاطرنشان کرد: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و تومورها و حوادث غیرمترقبه همواره سه دلیل عمده فوت در این استان بوده است.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی