طی ۱۵ سال گذشته شرایط نامساعد جوی استان زنجان قبل از وقوع اطلاع رسانی شده است
طی ۱۵ سال گذشته شرایط نامساعد جوی استان زنجان قبل از وقوع اطلاع رسانی شده است

احد یاغموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل هواشناسی این استان با توجه به امکانات و تجهیزات موجود توانسته اطلاع رسانی به موقعی را از شرایط نابهنگام جوی به ویژه در فصول سرد سال داشته باشد.وی یادآوری کرد: بر این اساس طی ۱۵ سال گذشته موردی در این […]

احد یاغموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل هواشناسی این استان با توجه به امکانات و تجهیزات موجود توانسته اطلاع رسانی به موقعی را از شرایط نابهنگام جوی به ویژه در فصول سرد سال داشته باشد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس طی ۱۵ سال گذشته موردی در این استان نبوده که در رابطه با وضعیت جوی نامساعد اطلاع رسانی نشده باشد.
یاغموری افزود: یکی از تجهیزات هواشناسی این استان دریافت مستقیم تصاویر ماهواره هواشناسی است که از سال ۹۲ خریداری شده است و هر ۱۵ دقیقه اطلاعات آنلاین ارائه می کند که نسبت به تجزیه و تحلیل آن اقدام می شود.
وی بیان کرد: این اداره کل سامانه های اطلاع رسانی متعددی در ارتباط با آخرین وضعیت جوی استان از قبیل تلفن گویای ۱۳۴، وب سایت و شبکه های اجتماعی دارد که به مخاطبان ارائه می کند.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: تلفن گویای ۱۳۴ هشت خط همزمان دارد و در شرایط نامساعد جوی روزانه پنج هزار تماس با آن برقرار می شود، که این تعداد در روزهای عادی ۵۰۰ تا ۶۰۰ تماس است.
وی بیان کرد: این اداره کل اطلاع رسانی دقیقی نیز از چگونگی وضعیت جوی استان از طریق پیامک را به مسئولان و متولیان دستگاه های اجرایی ارایه می کند و این موضوع نقش مهمی در اتخاذ برنامه ها دارد.
یاغموری خاطرنشان کرد: هم اکنون این استان هشت ایستگاه هواشناسی فعال دارد که ۲ ایستگاه آن در فرودگاه برای اطلاعات امنیتی و هوانوردی پروازها و دیگری در منطقه خیرآباد برای اطلاعات هواشناسی محصولات کشاورزی واقع شده است.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی